Bouwverslag Yak 54 "Shocky"

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Pjotrrr, 26 okt 2005.

  1. Danny4you

    Danny4you Guest

    nee hoor dit is er allemaal al bijgerekent :wink:
     
  2. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hallo ff een vraagje tussendoor. Ik heb gisteren met mijn Yak-54 gevlogen maar wat mij opvalt is dat ik bij lagere snelheid continu aan het up moet trekken. Is dit normaal want ook met de landing kan ik hem bijna niet afvangen ondanks dat ik met een gedrosselde motor landt..............

    Groetjes Robert
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Uhm... ja enigzins wel, maar hangt ook van je zwaartepunt af (55-60mm van voorlijst vind ik het fijnst) ik stel hem meestal zo in dat ik rechtop met iets boven de minimum snleheid nouwelijks aan de up moet trekken en invertid nouwelijks down maar dat verschilt per vlieger. als je heel erg langzaam wilt dan begin (moet) je te harrieeren, dan helpt je propellor meeom hem hoog te houden samen met je vleugels, hiervoor is redelijk wat up nodig.
     
  4. Danny4you

    Danny4you Guest

    Hier een foto van men yak 54. Hij vliegt perfect ideaal voor buiten. Voor binnen zal het minder zijn want daar is hij iets te zwaar voor een goeie 230 gram. En het landingsgestel had ik zo stevig gemaakt toen ik voor de eerste keer lande een stuk uit men romp mee trok. En hem uit de lucht plukken lukt me niet :? In het vervolg landinsgestel er af laten.

    [​IMG]
     
  5. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Het is voor mij weer eens tijd geworden om een nieuwe shockflyer te bouwen.
    Ik heb het idee dat een Yak shocky een geschikte 3D flyer is, dus vandaar de keuze voor de Yak.
    Voor de liefhebber de tekeningen:
    Bouwplan Yak-54
    Bouwplan Yak-54 A3 tiled
     
  6. m6

    m6

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    124
    heeey

    mooie shockflyer :)
    mooi verslag :) mooie fotoe :)
    maar warom zijn als die plastic strippen met die gaten ?

    MVG MARK
     

Deel Deze Pagina