bouwverslag: zeilboot met sandwich construktie

hallo,

ik ben begonnen met mijn nieuw project, een zeilboot gemaakt met de sandwich construktie en kantelkiel.
over de sandwich methode hier meerhttp://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9874

gisteren ben ik begonnen met het uittekennen van de spandjes op MDF,en het uitzagen van de spantjes.Vandaag heb ik de spanjes opgesteld op de bodemplaat.Het hele project staat nog in de kinderschoenen en het zal wel eventjes gaan duren voordat hij vaart. :lol:

dit is het spantenplan
afb6825.jpg

hier een paar fotootjes van de mal

afb6822.jpg
µ

afb6823.jpg

afb6824.jpg

het is allemaal nog in de begin fase, als iemand opmerkingen, sugesties of vragen heeft, hoor ik dat graag. :lol:

groet Robert

opmerkingen: :lol: jah.. haha heb ik.

de tussen afstand van alle spantjes lijken niet gelijk. hoort dit zo?
en spantjes is met een T ipv een d.

maar verder ziet het er al leuk uit. nog een suggestie. laat meer foto's zien!!

keep up the good work.

hallo,

de afstand tussen de voorlaatstetwee spantjes is niet gelijk omdat straks het dek schuin begint aftelopen en het spant nr,twee ondbreekt nog, dat was verkeerd afgetekend en daar wordt nog aan gewerkt.

groet Robert

Als het een MDF plaat is waarop je werkt, dan zou ik er een vuren balk onder schroeven. Anders gaat de plaat buigen, en daarmee ook je boot buigen. Leidt tot allerlei ongewenste veranderingen.

Verder geen opmerkingen. Dit is neem ik aan geen zeilend model, maar enkel als vorm voor een negatiefmal, of als positieve mal?

hallo,

eindelijk heb, ik weer wat tijd,ik denk dat dat hele sandwich gedoe, wat moeilijk strak te krijgen, is , ik denk dat ik de hele romp ga beplanken, en mooi strak maken, daarna, kan ik er een negatieve mal van maken, daarna de boot in de negatieve mal.

groet Robert

Back