Dag allen,
Ondanks dat ik net mijn tricopter af heb en welke perfect vliegt ben ik alweer bezig met een nieuw projectje. Het bouwen is toch echt leuk/verslavend! Ondertussen vlieg ik rustig door met de tricopter.
Dit wordt een quadcopter welke in eerste instantie gebasseerd zal zijn op de tricopterframes. Hence the name Quadtricopter
De bedoeling is om uiteindelijk de setup over te zetten naar een Flip fps frame of een Q9X (of soortgelijk). Vanwege kosten besparing en de extra knutselmogelijkheden wil ik hier niet gelijk mee beginnen maar eerst wat met een houtenframe(s) rommelen.
Onderdelen:
FC: Acro Naze 32
motoren: Sunnysky 980kv
ESC's: Hobby King 30A ESC 3A UBEC
Receiver: FrSky V8FR-II 2.4Ghz 8CH Receiver (HV)
(Motors al besteld want kan niet mis gaan. ESC's gebruik ik ook op m'n tri dus dan is het handig wanneer er 1 kapot gaat etc)
Wat ik nog heb liggen
Transmitter: X9R met frsky telemetry module
Lipo's: 2200mah 3s
props: SF9045
Draadjes: 16awg draden, en servokabels
Stekkertjes: XC60 en bullet connectors
alarm: Voltage beeper
video: GoPro3
ps. Zal waarschijnlijk wel een paar 4s'jes aanschaffen en uiteindelijk graupner cabon probs. Vanwege kosten besparing en puur de frame test nog even niet.
Voorbeeld van het idee. Moet het nog verder uitwerken. Langer/korter etc.
Ondanks dat ik net mijn tricopter af heb en welke perfect vliegt ben ik alweer bezig met een nieuw projectje. Het bouwen is toch echt leuk/verslavend! Ondertussen vlieg ik rustig door met de tricopter.
Dit wordt een quadcopter welke in eerste instantie gebasseerd zal zijn op de tricopterframes. Hence the name Quadtricopter

De bedoeling is om uiteindelijk de setup over te zetten naar een Flip fps frame of een Q9X (of soortgelijk). Vanwege kosten besparing en de extra knutselmogelijkheden wil ik hier niet gelijk mee beginnen maar eerst wat met een houtenframe(s) rommelen.
Onderdelen:
FC: Acro Naze 32
motoren: Sunnysky 980kv
ESC's: Hobby King 30A ESC 3A UBEC
Receiver: FrSky V8FR-II 2.4Ghz 8CH Receiver (HV)
(Motors al besteld want kan niet mis gaan. ESC's gebruik ik ook op m'n tri dus dan is het handig wanneer er 1 kapot gaat etc)
Wat ik nog heb liggen
Transmitter: X9R met frsky telemetry module
Lipo's: 2200mah 3s
props: SF9045
Draadjes: 16awg draden, en servokabels
Stekkertjes: XC60 en bullet connectors
alarm: Voltage beeper
video: GoPro3
ps. Zal waarschijnlijk wel een paar 4s'jes aanschaffen en uiteindelijk graupner cabon probs. Vanwege kosten besparing en puur de frame test nog even niet.
Voorbeeld van het idee. Moet het nog verder uitwerken. Langer/korter etc.
Laatst bewerkt door een moderator: