[Bouwverslag] Zelfbouw tricopter simplecopter

Hmm ondertussen al wat gevlogen en gecrashed. Vandaag weer een poging gewaagd ondanks dat het best hard waaide (van rechts;) en geen gps hold) . Ook een gopro-mount in elkaar geknutseld met klitteband en een tyrap vast gemaakt.

full

FCS plug iets afgezaagd, passend gemaakt voor een stukje plastic. Goed vast gelijmd en de onderkant voorzien van was dubbelzijdigtape en klitteband (met extra laagje lijm omdat het plakband niet supergoed plakt op klitteband).

Vandaag mount getest en filmpje gemaakt. Nog nooit iets ge-edit, was ook leuk om te doen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha om eerlijk te zijn: toen ik aan het bouwen was dacht ik er niet aan. Toen ik het een paar weken terug ergens anders in het forum zag staan dacht ik, geen slijptol/bankschroef hier en ik heb er eigenlijk niet echt last van (zover ik weet)

Wat zijn de voordelen ook al weer? minder trillingen, scherper reageren? (kleinere armlengte)

ik droom er over om ooit nog eens een gopro of zoiets te kopen... zelf als ik 50 uur in de week in de kas aan het bouwen ben dan heb ik nog geen gopro, Misschien ga ik een AEE Magicam sd21 kopen, gelijk aan een gopro silver maar dan met veel meer accesoires.

ga vanmiddag ook eens op een groot open veld vliegen, nu heb ik alleen nog maar de buren bespied met m'n tricopter ;)

hopen dat m'n eerste flip een feit wordt :)

haha mijne lande, zonder enige voorbereiding, recht in de grond. Binnenkort is opnieuw proberen nu ik me wat meer heb ingelezen. (throttle down halverwege etc etc)

Succes!

Eerste flip, Aileron Flip, maar toch een flip, is een feit
Mijn Filmpje In ULTRA HD kwaliteit is hieronder te bekijken...
(ik heb alles op de normale modes staan in m'n kk2 en ben ongeveer op 50~75meter gaan vliegen en heb toen gewoon naar rechts gestuurd en ze maakte een mooi rondje)

EDIT: derde flip ging bijna fout na het Half laten zakken van m'n throttle toen ik ongeveer 110 graden gekanteld was

Haha gratz! ziet er netjes uit. Nu moet ik het toch ook maar weer is proberen, standaard rates zei je? Zal ook beginnen met een Aileron Flip en dan op flinke hoogte zodat je genoeg tijd hebt om de self-level weer aan te zetten tijdens de val ;)

Vlieg jij vaak/alleen maar, op manual? Die derde ziet er idd wel erg spannend uit :)

Heb voorheen alleen maar self level gevlogen, maar manual vliegt fijner als je een vrij grote ruimte hebt (voetbalveld). Self level vind ik fijn om aan te hebben als ik in de tuin moet landen(erg klein) of als ik niet meer zie welke kant voor is :)

ik denk dat ik licht steeg aan het begin van de flip en toen gewoon m'n stick helemaal naar rechts gedaan totdat ie weer recht was...

Manual vliegen is helemaal niet zo heel erg lastig...

Hah kon het niet laten, en hier is het resultaat! :D

pitch & aileron @ 80, deze keer geen crash en ging eigenlijk erg soepel. Zelfs dubbele roll, forward en backward flip :)

Misschien heb je m'n topic over expo op een 9xr al gezien maar weet jij hoe je expo moet instellen op een 9xr

EDIT: Heb ook foto's van m'n tri geuploaded want de vorige kon je niet zien op een of andere manier

Laatst bewerkt:
dit helpt je misschien op weg. Moet er zelf nog mee experimenteren maar zo kan je bijvoorbeeld throttle-curves maken. Stick reageert hij minder heftig in het midden. Kan natuurlijk ook voor pitch en aileron

Thanks voor de info!

Heb ongeveer een kwartier geleden m'n tricopter vanaf ongeveer 75 meter hoogte laten crashen...

Resultaat: 2 armen gebroken en m'n keychaincam uit elkaar(doet het nog wel, beelden waren niet spectaculair omdat de camera abrupt stopte doordat de sd kaart eruit is de laatste 30 seconden van de film 1 frame en een heleboel wind geluid..)

Morgen heb ik vrij dus ga ik het geheel weer herbouwen...

Balen maar dan scheelt het dat het zelfbouw is, zit zo weer in elkaar. Geen motor/esc schade?

Ben zelf bezig met failsafe uitzoeken. Kan waarschijnlijk gewoon met de frsky module. Soort van half throttle open zetten en sticks in t midden. Bij uitvallen zou die dan langzaam neer gaan (storten).

(de 9x filmpjes zijn +- gelijk aan 9xr)

het geheel zit weer in elkaar, gelukkig zijn m'n nieuwe props binnen gekomen zodat ik weer kan vliegen(oude waren allemaal kapot), Er is wel 1 prop adapter verbogen waardoor ik een kleine schommeling in m'n prop heb, heb nu nieuwe besteld. ga vanmiddag maar eens kijken of het nog een beetje wil vliegen

EDIT: Vanmiddag gevlogen met nieuwe E-Props, vliegen heerlijk, bijna geen geluid vergeleken met m'n oude props, wel WEER gecrashed, yaw mechanisme zat los en 3 props gebroken, zojuist net even m'n half lege crash-lipo leeggevlogen, hij ging weer als een zonnetje:)

Laatst bewerkt:
Vandaag, veel wind, beetje zon tussendoor gevlogen. Fast edit in moviemaker :)

Na een paar keer de orientatie over m'n tricopter te zijn verloren begin ik nu weer een beetje vertrouwen te krijgen in m'n vliegkunsten... heb ook een mobius HD camera gekocht en ik ga ook een FPV setje kopen alleen weet ik nog niet welke... ik denk predator V2,

Cool, wil ooit ook richting FPV. Nu alleen bezig met een quadcopter projectje en dat wordt waarschijnlijk ook gelijk mn FPV setje. T bouwen vind ik gewoon geweldig :)

Quad wordt met de Naze32, ben benieuwd naar alle settings etc. Over settings gesproken, heb ook de expo op de xr9 gevonden. Nog geen tijd gehad om te testen maar ga ik zeker dit weekend doen. Ga dan gelijk de "curves" testen maar dat werkt waarschijnlijk het zelfde als de expo.

Mobius, leuke cam kwaliteit zag er goed uit van wat k heb gezien!

Lilinin hoe heb jij de tail gedaan bij je tricopter, zoals bij simple copters ?
En jij Rubaaa ?

Wat gebruikt de originele simplecopter als asje ?

Of heb je de wat ingewikkeldere tail setup gemaakt zoals bij RC Explorer | Exploring the RC world, one crash at a time?

Laatste vraag welke Tx kan ik het beste kopen..de Turnigy, de 9xr of de orange DSM2.
Van die laatste houd ik van het idee van de satteliet, dus een backup voor je signaal.

Top bouwverslag btw.

Back