Bouwverslagje Depron® Ultimate

Aaalie zei:
Niet leuk Peter-Jan,

Misschien per ongeluk gas aangelaten, terwijl de prop door het gras werd tegengehouden? Héél misschien een soldering los, die vervolgens kortsluiting heeft gemaakt met een andere fase (als een regelaartje het 4 lange vluchten goed heeft gedaan, zou ik ook niet zo snel twijfelen aan het regelaartje namelijk). Zitten er beveiligingen op de regelaar zoals motorblokkering o.i.d.?

Zomaar even wat ideeën om de oorzaak te achterhalen, zeker niet een aanval op "onkunde" (of hoe ik dat niet beledigend zou moeten verwoorden).

Héél vervelend, maar gelukkig is niet het gehele model afgefikt, en verder geen schade buiten regelaar en 2 gaten in de romp. (Je geeft Raymon gewoon een potje bier, en hij bouwt zo weer een nieuwe :wink: ). Laat je bevindingen even horen.

Greetz van Aldert

Gas stond uit.
Op de regelaar zit een beveiliging mocht ik bijv. me hand in de prop steken dan slaat de motor gelijk af en gaat pas weer aan als ik het gas eerst dicht doe.

Voor de rest geen schade,kon de lipo net op tijd redden.

Denk dat ik Raymon inderdaad maar een potje bier geef

Het blijft Chineesjes kwaliteit .... daar zitten altijd wel wat "maandagmorgen" exemplaren bij (en sommige weken hebben alleen maar maandagen volgens de Chinese tradities) .... even de leverancier contacten, en een garantie-claimpje leggen .....

Vind het nog steeds erg jmmr voor je... :?
Mischien raymon 2 potjes bier geven....hint hint
De regelaar kan egt niet te warm geworden zijn?
Staat een stukje in de handeiding dat de ventilatie efficient en direct moet zijn anders kan de regelaar oververhit raken.

Groeten Jan-Willem

kan een fout zijn waardoor er kortsluiting ontstond in de regelaar zelf. Kan spontaan gebeuren of door vocht.

bij mij begon de motor gelijk te stinken met 8/4 prop
motor was gelijk heet regelaar heb ik niet gevoeld
met 7/6 prop bleef motor koud ,,,hoog uit hand warm
dit alles met het zelfde motortje
groeten rob

hallo dan
ik zag je bon van rc op de foto vandaar dat ik kon zien dat ik de zelfde setup had
het is toch vreemd dat mijne dan warm wordt
de motor is of wat ze schreven tot 200 gram totaal vliegtuig gewicht
ik had 180 aan de prop hangen en dat kon i vol gas net boven houden met 7/6 prop
groeten rob

Mijn Ultimate weegt volgens mij iets boven de 200 gram .
Prophangen doet ie op 3 kwart gas.
Ik heb er wel een 3s lipo aan.

ik een 2c lipo
stond in een verslag bij rc technics
dat i op 2c lipo en een 7/6 prop het mooiste en beste deed
dus moet je dan maar geloven :!: :!:

Met de motor heb ik geen problemen,die kan het prima aan.

Gisteren heb ik een nieuwe regelaar besteld --> http://www.rctechnics.eu/economic-brushless-p-378.html
De balancer stekker heb ik eraf gehaald om gewicht te besparen.
De regelaar is vandaag bezorgd.

Kon niet wachten dus heb de boel gelijk maar gesoldeerd:
p1010010ul8.jpg

De regelaar is wat zwaarder dus daarom heb ik de ontvanger wat verder naar achteren gelegd.
Nu de romp nog dichtlijmen en ze kan weer de lucht in :)

Oh ja.....
Ik ben echt dol op die geluidjes die de regelaars maken.
Degene die uitgevikt is piepte 1 keer.
Maar deze......:
Tudududu..........tu...tu...tu....tu.....:D

:bye:

Back