Bouwverslagje depron mini-zagi

Ik had nog wat elektronica en depron liggen dus dacht ik: daar maak ik wat van. Om toch niet helemaal uit het niets te vertrekken heb ik me gebaseerd op de vorm van een zagi: Page Title , ik heb alle maten x1.4 gedaan ipv x2.5 ( inch naar cm )
Dus de wingspan= 72.8cm

Set up: 2 servo's ( 8+8gram)
ontvanger ( 8g)
regelaar ( 10g)
8.4v nimh 280mah 52g
motor: gws dinges, werkt op 6-7.2v stond er op, schroef :3x2 (16g)

foto's volgen...

eh, hoe zet ik hier nu foto's bij , ik zie nergens een knop ' beheer bijlagen ' staan:
edit: kheb het gevonden denkik:

full

dit is dus wat er allemaal in moet, en het gewicht ervan

full

de plaat die ik nog had liggen ( een mooie rode, van bij albatros, mechelsesteenweg )

full

na wat passen en proberen heb ik er een zo groot mogelijke 'enveloppe' voor de bovenkant en onderkant van de vleugel uitgesneden, leerstof 1ste middelbaar ( spiegelen van figuren ) kwam voor een keer van pas :p

full

de depron voorzichtig plooien na het hebben ingedeukt met een latje en er langs de andere zijde duct-tape op geplakt te hebben

full

full

een beetje knoeien , passen, gokken, proberen met wat ik waar ga steken en hoe ik wat profiel in de vleugel breng

full

de uiteindelijke configuratie en materialen, balsahout en een carbon staafje dat ik nog had liggen, de servo's worden vastgeplakt met lijmpistool

full

de busjes fruitsap waren niet zwaar genoeg en vielen omver dus : wasknijpers ! ( kheb er nog wel een extra stukje depron tussengestoken zodat er geen afdrukken op komen )

Laatst bewerkt door een moderator:
deze wil ik ook wel volgen, maar 8,4 volt?? zal wel 4,8 moeten zijn :)
edit; je moet je foto's uploaden bij imagehack ofzo en dan de link die daar naast je foto staat hier plakken, dat zal er ongeveer zo uitzien:
Code:
[img]http://img90.imageshack.us/img90/6372/schemagiescy5.png[/ img]
grtz

Laatst bewerkt:
nee, 8.4 volt 7 cellen, maar ik begrijp waarom je 4.8 dacht, ik was vergeten er bij te zetten dat ik ook nog een motor gebruikte ( ik vond het al vreemd dat ik plotseling nimeer aan het gewicht dat er op die weegschaal lag kwam )

Kheb em gevlogen en , welja, hij vliegt :)
Het lanceren is een makkie, gewoon de vleugel langs 1 kant vastnemen en met wat snelheid wegwerpen. Het rechtdoor vliegen is geen probleem, hij vliegt mooi recht en heeft veel lift, maar snelle bochtjes of loopings of rond zijn as gaat niet echt.
Hij verliest snelheid en als hij dan niet meer recht hangt valt hij uit de lucht... Ik denk dat voor goed hij een beetje power mist.
De motor geeft een 60g stuwing vanuit stilstand maar het vliegtuig 160gram ( en ik heb al 1cell teveel voor de motor voor goed ) = wordt ook al behoorlijk warm.

full

de horizontale strook tape heb ik er achteraf nog opgeplakt ter versteviging, anders scheurt de vleugel open langs achteren als je te hard "land" op de neus

full

af! ( na al enkele vluchten wel ), als je goed kijkt zie je al wel wat schade hier en daar...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back