Bouwverslagje GP Flat-out Reflection.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Omdat ik nog een mooi 6/3d motortje met regelaar had liggen, leek het me leuk om een Reflection te bouwen, zeker omdat ik de Flat-out serie van Great Planes kwalitatief erg goed vind. De Cap 580 heb ik tot voor kort ook gehad, die is alleen gesneuveld doordat ie geplet werd tussen de achterbank van de auto. Het toestel zal alleen worden gebruikt voor buiten, omdat ik voor indoor al een dubbeldekker heb, en één is genoeg :lol:
Op diverse site heb ik al wel mensen gezien die hem voor indoor gebruiken, en deze verlichten door bepaalde verstevigingen weg te laten en hier dan een ultieme indoor dubbeldekker aan over te houden.

Het enige wat ik op dit moment nog moet doen is het monteren van de motor, en vervolgens de maiden maken.

Hier wat foto's;

Sta70282.jpg

Sta70283.jpg

Sta70284.jpg

Sta70286.jpg

Sta70287.jpg

Sta70288.jpg

Sta70289.jpg

Sta70290.jpg

Sta70291.jpg

Sta70292.jpg

Sta70293.jpg

Sta70294.jpg

Sta70295.jpg

Sta70296.jpg

Sta70297.jpg

Sta70298.jpg

Sta70299.jpg

Sta70300.jpg

Sta70301.jpg

Sta70302.jpg

Sta70303.jpg

Sta70304.jpg

Sta70305.jpg

Tot zover.

Alexzz, kun je eens een closup plaatsen vande scharnier constructie van deze modellen?

Theo Coenen zei:
kun je eens een closup plaatsen vande scharnier constructie van deze modellen?

Er zit een koolstof staafje aan de ene kant van de vleugel. Aan de andere kant zitten van die klipjes die om die koolstof draaien.

Alex, al gevlogen...?? Ik wil misschien deze vliegtuig ook kopen, maar ik heb geld tekort :( .

Werkt deze vliegtuig ook goed met een fietsbel...??

Nog niet gevlogen, maar dat gaat een deze dagen zeker gebeuren als er niet zo'n harde rotwind staat. Richard (Raptor_rulezzz) heeft de reflection ook, en dat vliegt zeeeer goed, ik ben een beetje besmet met reflection-virus door hem.

Afgelopen vrijdagavond.
Sta70241.jpg

Sta70238.jpg

En weer een uurtje verder geknutseld met als gevolg dat ie klaar is;

Sta70306.jpg

Sta70310.jpg

Sta70311.jpg

Toen hing hij aan de muur te wachten op mooi weer.....

Sta70312.jpg

Totaalgewicht 335 gram met 3s1000, dus netjes voor een outdoor dubbeldekker. Eventueel kan hij indoor ook best mee met een 3s350, dam wordt ie 40 gram lichter.

Grt.

Beste Alexzzz,

Momenteel ben ik dit helse mashien ook aan het bouwen.
Ik zie dat jij ook de nieuwe versie bouwdoos hebt en nog de manual van de oude versie. Dit is herkenbaar aan twee dingen;
1. De ailerons zijn van 5 naar 4 sleuven gegaan.
2. De roerhoorns voor de ailerons zijn aan de gietboom van andere vorm.

Op blz 10 staat bij wings punt 3, om control horn B1 te nemen. Wat ze afbeelden is clip hinge control C1. Hiervoor is geen ruimte voorzien op de ailerons. Lijm je de bruggen E1 erop, en dat is echt nodig, dan is er een ruimte probleem.
De control horn B1 zoals op de gietboom meegeleverd, wordt in de manual verder niet vermeld.
Hoe heb jij dat opgelost?

Tom; ik zal vanavond even kijken voor je, ik zal het hier posten, dan heb ik ook het toestel en de handleiding erbij.

Groeten Alexander.

Ok Tom,

De ailerons hebben inderdaad 4 sleuven, wat hier de reden voor is geweest om dat te veranderen weet ik niet, maar het zal verder wel :)

Zoals op dit plaatje is te zien;

Sta70299.jpg

Ik heb niet echt een ruimteprobleem, E1 zit inderdaad erg dicht op de roerhevel, maar dat geeft verder niets. Ik heb voor de stijfheid nog een extra E1 achter de eerste E1 geplakt, zo blijft de aileron lekker stijf.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Grt.

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat de brug E1 in combinatie met control horn B1 (nieuwe uitvoering) een ruimte probleem geeft.
Ik zie dat jij B1 niet gebruikt hebt, maar C1 (de oude uitvoering)

nu is hij blauw... en nu is hij rood, of is dat de onderkant?

Nog wat actiefoto's van vanmorgen op het plaatselijke veldje in Spijkenisse (windstil);

Sta70590.jpg

Sta70594.jpg

Sta70600.jpg

Sta70602.jpg

Sta70626.jpg

Sta70628.jpg

Sta70629.jpg

Sta70620.jpg

Sta70605.jpg

Sta70611.jpg

Grt.

Haha, inderdaad Han, vlakbij de voetbalvelden. Vertel eens wat over dat motortje? (misschien vind ik hem nog :lol: )

Grt.

Hoi Alex.

Het is net aan de andere kant van de groteweg.
Maar wel heel dicht in de buurt.
Moet ik toch eens langs komen.
Kom nog wel eens in baarsveen.

Hier even een plaatje.
Het kruisje is de plek des onheils.
Daar is een paarweken geleden mijn aximotertje van mijn micro show flyer, tijdens de vlucht er vandoorgegaan.
En vind die maar eens terug.
Nog wel een tijd aan het zoeken geweest maar zonder resultaat.
Als ik pech heb is die over de dijk gegaan en is in de plomp gekomen.
Er staan nog 3 huisjes aan de dijk.
Ook nog in de tuinen gekeken. Maar allemaal zooi!!
Maar goed dat ik dat veld je van jouw nu ook weet.
Is op loop afstand.

spijkcity.jpg

Groeten Han

Hehe, wat leuk; op dat veldje vlieg ik ook heel af en toe nog wel eens, vanaf mijn huis is dat nog geen 100 meter lopen. Het andere veldje is weer vlakbij Urlien, en daar vlieg ik het meeste, ivm met de grote ruimte daar. Geef me een keer een seintje als je gaat vliegen, misschien kom ik ook wel dan :)

Grt.

Back