Als tiener de nodige zondagen besteed in de indoorlocatie Alphen. Verwonderd was ik van alle kleine modelletjes. De revolutie van het electrovliegen! Ikarus Piccolo's, Lite Flyers, balsa kistjes met "micro" besturing. NiMH, NiCd en motoren met koolborstels.
Daar zag ik ook de de Micro Lite Flyer van Innovative Model Aviation, wow! M'n vader vond zo'n 600 gulden voor zo'n model aan de prijzige kant. Dus dat modelletje bleef een droom.
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en Willem Bravenboer gecontacteerd. Tot mijn verbazing wilde hij wel kijken wat hij nog had liggen. En ja hoor, de bezorger stond met een kartonnen doosje voor de deur. En nog wel een origineel doosje!
Specificaties:
Spanwijdte 45 cm, koorde 10,5 cm
Lengte 34 cm
Vlieggewicht (origineel) ~ 45 gram
Vleugeloppervlak 4,7 dm^2
Vleugelbelasting ~ 9,6 g/dm^2
Daar zag ik ook de de Micro Lite Flyer van Innovative Model Aviation, wow! M'n vader vond zo'n 600 gulden voor zo'n model aan de prijzige kant. Dus dat modelletje bleef een droom.
Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en Willem Bravenboer gecontacteerd. Tot mijn verbazing wilde hij wel kijken wat hij nog had liggen. En ja hoor, de bezorger stond met een kartonnen doosje voor de deur. En nog wel een origineel doosje!
Specificaties:
Spanwijdte 45 cm, koorde 10,5 cm
Lengte 34 cm
Vlieggewicht (origineel) ~ 45 gram
Vleugeloppervlak 4,7 dm^2
Vleugelbelasting ~ 9,6 g/dm^2