E
Eric R
Guest
Ik miste in mijn assortiment een klein helling zwevertje, en omdat ik een weekje de tijd had ben ik er maar eentje uit de losse pols aan het bouwen.
En omdat ik al haverwege ben met het bouwen is het dus een verslagje geworden.
Even wat spec's
spanwijdte ; 64cm
geschat vlieggewicht ; 180-200gram
optie ;speed 300 met een gunther duwpropje tussen de staartboom
Zie hier het inmiddels bereikte resultaat
Ik ben inmiddels begonnen met het bekleden van het schuim dmv houtlijm verdund met water en een soort vloei-papier, dit om alle porien te vullen zodat ik het
model gewoon kan verven.
de vleugel is versterkt met een rond 6 mm dunwandige koolstofstaaf en ik heb 3x atom mini servo's in gebruik.
Het eindresultaat van het bekleden is te zien op het rompje, dit is gewoon roofmate in vorm geschuurd en hierna geverft.
Hier zie je de ribben die ik gebruikt heb om de vleugeltje te snijden (de onderste 2).
De bovenste 2 ribben(tjes) heb ik gebruikt voor het stabilo.
beide staartboompjes zijn opgebouwd uit; 3mm depron - 1,5mm balsa - 3mm depron, met op de onderzijde een koolstofstripje gepoxied om het geheel torsie-stijf te maken.
ook zie je hier de push-pull lopen naar het hoogte roer.
Eric
En omdat ik al haverwege ben met het bouwen is het dus een verslagje geworden.
Even wat spec's
spanwijdte ; 64cm
geschat vlieggewicht ; 180-200gram
optie ;speed 300 met een gunther duwpropje tussen de staartboom
Zie hier het inmiddels bereikte resultaat

Ik ben inmiddels begonnen met het bekleden van het schuim dmv houtlijm verdund met water en een soort vloei-papier, dit om alle porien te vullen zodat ik het
model gewoon kan verven.

de vleugel is versterkt met een rond 6 mm dunwandige koolstofstaaf en ik heb 3x atom mini servo's in gebruik.

Het eindresultaat van het bekleden is te zien op het rompje, dit is gewoon roofmate in vorm geschuurd en hierna geverft.

Hier zie je de ribben die ik gebruikt heb om de vleugeltje te snijden (de onderste 2).
De bovenste 2 ribben(tjes) heb ik gebruikt voor het stabilo.

beide staartboompjes zijn opgebouwd uit; 3mm depron - 1,5mm balsa - 3mm depron, met op de onderzijde een koolstofstripje gepoxied om het geheel torsie-stijf te maken.
ook zie je hier de push-pull lopen naar het hoogte roer.
Eric