Hallo alllemaal,
Na dat ik het verslag gelezen had in m-auto (over de x6 met dank aan arjan hiervoor) en nadat ik deze heb zien rijden op het bnk in arendonk.
Dacht ik die auto wil ik ook wel om met te rijden in arendonk.
Dus links en rechts effe vragen waar ik deze kan kopen. ( hier te koop www.2wdrc.com ).
Heb ik er mij een besteld, na 2.5 week wachten was de postbode daar met mijn pakje met de onderdelen erin van de x6. ( wel met 10€ port) zodat ik kon beginnen met bouwen.
Om van deze kit, een x6 te kunnen maken moet je wel wat onderdelen hebben van een b4.
de volgende onderdelen op de foto hier onder moet je hebben om de x6 rij klaar te maken.
in de doos zit ook een handleiding bij om u b4 uit elkaar te halen en staat ook beschreven welke onderdelen je moet gebruiken.
dit zijn de onderdelen van de x6.
hier het chassis en body/wing.
Normaal moet je volgens de handleiding beginnen met het inbouwen van de ontvanger en regelaar, dit is om de draden goed te kunnen weg werken onder de servoplaat.
ik ga dat niet doen om dat ik dit als het laatste wil doen en maak de servoplaat wel effe terug los.
Dus starten we met het inbouwen van de servo, zou klaar zou je denken , maar dat is niet waar wat van het chassis weg dremelen om de servo goed te doen passen. ( een dremel moet je wel hebben bij deze auto)
hier de servo netjes ingebouwt.
Nadat we de neus van het chassis op het chassis hebben gemonterd, kunnen we heel de stuurinrichting op het chassis monteren. met de bouten van de b4.
als dat klaar is gaan we de transmissie bouwen, deze is bijna de zelfde als van u b4. om het dstof buiten te houden randen ze aan om een beetje vet tussen de 2 transmissie delen te doen.
dit is de transmissie,
we gaan verder met het bouwen van de achter shocktower op het chassis.
we monteren nu de transmissie op het chassis, dit is wel anders als bij een b4. je kan kiezen hoe hoog je deze van het chassis monteerd door middel van meer of minder shims te gebruiken . ze raden aan om met 0.60 te begiinen ,dat is even hoog als bij u b4 nu.
we monteren nu ook de achterarmen met de cardans en alles wat daar bij hoort op zijn plaats.
Zoals je kan zien ga ik rijden met losi shocks op mijn x6 volgens de profs ( lees bruno en co) onder de buggy rijders zijn deze beter.
zo dit is een klein verslagje over de bouw van de x6.
ps; als het goed weer is ga ik zaterdag rijden in arendonk, later hier meer over.
hier nog een paar foto'svan heel de auto met verf erop.
Na dat ik het verslag gelezen had in m-auto (over de x6 met dank aan arjan hiervoor) en nadat ik deze heb zien rijden op het bnk in arendonk.
Dacht ik die auto wil ik ook wel om met te rijden in arendonk.
Dus links en rechts effe vragen waar ik deze kan kopen. ( hier te koop www.2wdrc.com ).
Heb ik er mij een besteld, na 2.5 week wachten was de postbode daar met mijn pakje met de onderdelen erin van de x6. ( wel met 10€ port) zodat ik kon beginnen met bouwen.
Om van deze kit, een x6 te kunnen maken moet je wel wat onderdelen hebben van een b4.
de volgende onderdelen op de foto hier onder moet je hebben om de x6 rij klaar te maken.

in de doos zit ook een handleiding bij om u b4 uit elkaar te halen en staat ook beschreven welke onderdelen je moet gebruiken.
dit zijn de onderdelen van de x6.

hier het chassis en body/wing.

Normaal moet je volgens de handleiding beginnen met het inbouwen van de ontvanger en regelaar, dit is om de draden goed te kunnen weg werken onder de servoplaat.
ik ga dat niet doen om dat ik dit als het laatste wil doen en maak de servoplaat wel effe terug los.
Dus starten we met het inbouwen van de servo, zou klaar zou je denken , maar dat is niet waar wat van het chassis weg dremelen om de servo goed te doen passen. ( een dremel moet je wel hebben bij deze auto)
hier de servo netjes ingebouwt.

Nadat we de neus van het chassis op het chassis hebben gemonterd, kunnen we heel de stuurinrichting op het chassis monteren. met de bouten van de b4.


als dat klaar is gaan we de transmissie bouwen, deze is bijna de zelfde als van u b4. om het dstof buiten te houden randen ze aan om een beetje vet tussen de 2 transmissie delen te doen.
dit is de transmissie,

we gaan verder met het bouwen van de achter shocktower op het chassis.

we monteren nu de transmissie op het chassis, dit is wel anders als bij een b4. je kan kiezen hoe hoog je deze van het chassis monteerd door middel van meer of minder shims te gebruiken . ze raden aan om met 0.60 te begiinen ,dat is even hoog als bij u b4 nu.


we monteren nu ook de achterarmen met de cardans en alles wat daar bij hoort op zijn plaats.


Zoals je kan zien ga ik rijden met losi shocks op mijn x6 volgens de profs ( lees bruno en co) onder de buggy rijders zijn deze beter.
zo dit is een klein verslagje over de bouw van de x6.
ps; als het goed weer is ga ik zaterdag rijden in arendonk, later hier meer over.
hier nog een paar foto'svan heel de auto met verf erop.

