bouwvraag ivm multiplex twinstar

Wat is de beste manier om je motoren vast te maken als je misschien van plan bent om in de toekomst misschien brusshless motoren te plaatsen. Moet je dat onderste afdichtingsgedeelde dan ook in lijmen aan de motorbehuizing??

graag wat tips

mvg cypke

Hallo, als het de Twinstar 2 is kun je gewoon de speed 400 bevestiging gebruiken zoals die wordt bijgeleverd. Ik ken iemand die daar 2 Roxxy (Axi) brushless in geplaatst heeft en dat paste gewoon. Wel rekening houden dat er 3 draden ipv 2 gemonteerd moeten worden. Nog verstandiger is het om direct achter de motor je regelaar te monteren, zo wordt die door de wind van je prop gekoeld.
Groet, Ron

het gaat om de twinstar 1. Welke bevestiging??. ik heb de indruk dat je die motor gewoon moet inlijmen? Het gaat zich eigenlijk meer om de juiste motage ervan om ze achteraf te kunnen wisselen

Bij de Twinstar 1 zou ik 2 schotjes van bijvoorbeeld pertinax of epoxy printplaat er in lijmen. Zo kun je altijd de motoren weer wisselen. Ik zou ze er niet in lijmen.
Groeten, Ron

Ik heb de motoren in de T.S. I in de krimpfolie gespannen, en dan de folie met dotjes lijm in de behuizing vastgekleefd; het onderste deeltje alleen op de motor (-folie) lijmen. Als je van motor wil/moet wisselen, kan je voorzichtig de krimpfolie doorsnijden, en je motor komt eruit. De leeggemaakte folie kan je dan uit de behuizing "pellen".

En klaar voor de motorupgrade :D .

IK BEN HEM NOG STEEDS AANT BOUWEN. IK BEN WEL VAN PLAN OM MOTORUPGRADES TE DOEN EN BEN OOK VAN PLAN OM HEM IN EEN MOOI KLEURTJE TE STEKEN. IS HIJ TROUWENS LEUK OM TE VLIEGEN MET ORIGINELE MOTORE??

Je hoeft niet zo te roepen hoor... :D

Of ie leuk vliegt met de originele motoren? Geen idee, maar ik denk dat je dan toch voor een degelijke lipocel moet opteren. Daar kan je véél gewicht besparen. En dat komt de "leuke" vliegeigenschappen alleen maar ten goede. (als het je lukt om zo het zwaartepunt goed te krijgen...)

Ik heb mijn hele batterijruimte groter gefreesd, om 2 stuks 2S2P 4500 mAh lipo's te kunnen meenemen. :P

Ik heb een IMA B25 die vroeger net als de twinstar met 2xsp400 en 7-8 cellen vloog nu uitgerust met 2 fietsbellen (Kv1450, 50g type) met 3s 3600 7x6GWS props..
Weegt nog maar 750g. Vliegt 20 minuten zeer aerobatic. Ik denk dat dit voor de tinstar ook wel zal werken.

Back