Bovenkant zuiger bruin

Hey,

Wanneer ik de mijn gloeiplug eraf draai zie ik een koffiebruine zuiger..
Is dit een vorm van slijtage/schade ??

Heb inmiddels al een lading afterrun naar binnen gedaan..
Alvast bedankt ! :D

dit komt gewoon door de verbranding van je brandstof aan de bovenkant van je zuiger ;)

wel opletten dat er geen dikke koek aan de buitenkant van je zuiger, tegen je cilinderbus, komt te zitten. maar wanneer jij je motortje regelmatig gebruikt, zal dit ook niet vóórkomen

koffiebruin is de kleur van de perfecte afstelling?
zo is dat in ieder geval bij brommers en bougies

Mwa denk het niet, de laatste keer dat ik ermee reed werd ie veeeels te warm..
Nu weet ik niet of dat dramatische schade aan heeft gehad, want toen ik even stopte met rijden hoorde ik de motor gewoon sissen, ik denk dat het de nitro was in het luchttoevoer gat wat zo siste ..

Daarom vroeg ik het ook af ;)
Maar morgen krijg ik hoop ik mijn temperatuurmetertje binnen, dan kan ik dan pas echt beginnen met afstellen etc.

De GXR-15 motoren kunnen veel hebben hoor. Ik let niet zozeer meer op de temperatuur van die motoren. Zo heb ik hem wel eens op 150 graden gehad en hij liep als een trein. Na de wedstrijd kon ik hem gewoon weer starten.
Ook is er al iemand die hem over de 200 graden heeft gehad en daarna kon hij hem ook nog starten.
Dit is natuurlijk wel iets teveel van het goede maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat je je niet blind moet staren op de temperatuur.

m.v.g. Mark

Maar ik wil er in de toekomst ook nog veel plezier aan beleven :)
Maar 200 graden is wel héél erg heet..

Back