Bowlus Baby

Ooit heb ik uit schuim een Elefant(je) gemaakt in navolging van Raymond.
Deze heeft gevlogen maar was erg tipstall gevoelig het geen hem fataal werdt.
De Elefant heeft nl erg lange en zeer smalle vleugels.

full

full

Ik heb toen gezegd dat wanneer er een geschikt model voorbij zou komen ik dit nog eens ga herhalen.
Dat moment is nu gekomen. Ik vindt het een zeer mooi model en de vleugels hebben een meer gangbare maat en profiel.

full

full

Over De Bowlus Baby staat een verhaal in de laatste FMT met afbeeldingen.
Inmiddels heb ik ook de tekening gevonden en aangeschaft

De eerste ruwbouw van de romp is al gereed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een van de modellen waarvan ik op het punt heb gestaan om een bouwpakket uit de USA te laten komen. Ik ga dit draadje volgen, vind het een bijzonder model.

De eerste gesneden onderdelen van de romp

full

Vervolgens samen geplakt

full

en een oude vishengel opgeofferd :D:D

full

Inmiddels al weer even verder gevorderd en het stabilo gemaakt en een likje verf geregeld

full

full

Uiteraard komt de Amerikaanse vlag nog op het kielvlak en roer

Ik zou nu moeten gaan denken over de vleugels ook deze ga ik uit het zelfde schuim snijden en wil ik op 2.20 meter laten uitkomen.

Ik kon het echter niet laten om in mijn Hangar te snuffelen naar een set geschikte vleugels....
En zowaar komen de vleugels van Jakkie takkie weer in beeld.

Vleugels die 2 kanaals zeer goed(moedig) te vliegen zijn

Dat gaat er dan zo uitzien, niet origineel maar toch een zeer geslaagde verschijning :D

full

full

full

Met deze combinatie ga ik zeker vliegen.

het totaal gewicht met 200 gram lood in de neus om de balans goed te krijgen is 1400 gram. span is 2.8 meter

De lierhaak? hiervan zijn er twee...vlg tekening,,,,,aanweerszijden van de romp net onder de vleugels
Uiteraard komt er een sleepkoppeling. en een wiel .....en studs...

Wel heb ik mijn vraagtekens bij de combinatie van twee lierhaken aan de zijkant en studs.......Zitten de studs niet in de weg bij het loskomen van de ring van de haak???? moet ik nog ff uitzoeken

full

Da's toevallg, heb gisteravond dezelfde foto's bekeken, bijna deze begonnen te bouwen maar toch voor de minimoa gegaan. Lijkt me wel leuk kistje om een schaal-achtige dlg van te maken!

Inmiddels hebben we niet stilgezeten en heb ik een paar aanpassingen gedaan. Vooral het stabilo stond mij niet aan. Verder de kwast ter hand genomen en mij zelf uitgeleefd :D

Alleen nog een MAIDEN regelen

full

full

full

full

full

full

Back