Boyer 1/10 Scale Truggy Kit

Hallo,

Heb beetje interesse gekregen in crawlers en was beetje aan het surfen op het internet en vind deze pracht crawler :

The Boyer Truggy is extremely versatile so you can set it up any way you like. Different bodies, different size/length shocks, adjustable wheelbase, adjustable frame mounted servo, adjustable rock sliders and adjustable front brush guard. Plus it has pre-drilled holes for mounting the winch on the bumper. The rock sliders are threaded so they can slide in and out to adjust to the width of the body. They are also offset so when you switch them side to side then that allows you to run the regular cab bodies like the Hilux. When you switch them side to side the rock sliders will sit further back on the chassis. [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Once you place your order, please allow 4-8 business days to process your order. [/FONT]
DSC_1013.jpg

Chassis main features:

• Adjustable wheelbase
  • Multiple shock mounting options
  • Adjustable frame mounted servo ...adjusts front to rear and up/down
  • Adjustable rock sliders. Adjust in/out and front to back to fit any body.
  • Flat plates welded on, allows you to use them to mount the body to the rock sliders.
  • Tabs on bottom of bed to bolt a floor panel in.
  • Front bumper that can be adjusted front to rear and up/down with a plate to mount a winch.
  • Scale rail chassis
Specification:

• Tube welded chassis
  • Black powder coated
  • T-Rex plastic axles
  • Gear Ratio: XX:1
  • Rock Crusher 1.9 Tires with X3 compound (108mm/4.25inch tall)
  • Dual spring billet shocks
  • OEM Steel plated 1.9 wheels
  • Spare wheels & tire included
  • Full ball bearings
  • Bulldog 9500XT metal winch
  • Length: XX"/XXmm, Width: XX"/XXmm, Height: XX"/XXmm , Wheelbase: XX"/XXmm, Center ground clearance: XX"/XXmm
  • Engineered by John Boyer in Pennsylvania, USA

Boyer Truggy is the first that comes equipped with a functional winch:
DSC_1012.jpg

DSC_1008.jpg

DSC_1009.jpg

DSC_1004.jpg

Installed with Tundra body:
RC4WDtruggy%20Tundra1.jpg

Installed with Hilux body:
RC4WDtruggy%20Toyota%20Hilux%202.2.jpg

Installed with F-350 body:
RC4WDtruggy%20Toyota%20Hilift%20F350.jpg

What's included:

• 1x RC4WD 1/10 Boyer Truggy Kit
  • 1x Bulldog 9500XT Winch

Requires: 1x Motor (35T to 55T), 1x ESC (Z-E0007 or Z-E0006), 1x 2/3 channel Radio (part # X-10001), 1x servo (part # X-0502), 1x battery and 1x charger.
Important Note: This truck kit is designed to fit Tamiya Hilux, F350, Tundra body or other lexan type of bodies. .

This truck will require 1-2 hours of build time. And lexan panel require painting.
Instruction Manual:
Not available yet....
International customers (Non US)
If you plan to order this kit, make sure you choose EMS as shipping method.
Important Note:
This is a pre-built crawler, changing tire or wheel type is not possible.
Optional Upgrade
Hardcore diff cover (Part # Z-S0012)
Rok-Trac diff cover (Part # Z-S0009)
TDK diff cover (Part # Z-S0013)
Chrome diff cover (Part # X-0055)
Billet front axle (Part # X-0095)
Billet rear axle (Part # T-Rex60RR)

$599.99

Meer crawlers hier te vinden : RC4WD - The Ultimate RC Products alleen maar prachtige crawlers !

Mvg

1. Waarom noemen ze hem truggy (retards)
2. Lijkt meer op een scaler dan crawler
3. Een band achter op het chassis is niet bevorderlijk voor craw skills
4. Voor dat geld koop ik me liever een bekender merk

Als Boyer de chassisbouwer is, zou ik niet zeggen dat dit een onbekend "merk" is;)

Idd wel een vreemde zet deze auto een Truggy te noemen.

Laatst bewerkt:
Serieus ? En ik maar denken dat Crawlers een laag CoG moesten hebben en daardoor lood in de wielen deden.....

dus wel...

het beetje extra gewicht op de achterkant houd alles zo een beetje in balans want als je anders vooruit van een helling af rijd kukelt ie zo om;)

mvg mick

HAHAHHAAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHHHHHHHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH.

Gast...... :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Echt een super gaaf ding en boyer chassis zijn top en zeker niet onbekend. De wagen valt inderdaad onder het type 1.9 scaler en inderdaad zoals genoemd balans is de truc in deze tak van sport. Bovendien geld bij scalers zekers de looks. Is soms consessies doen in het e.e.a. Prijs is best fors maar als ik zie wat je er voor krijgt vind ik het meevallen. Ik ken veel en veel duurdere wagens die er minder uitzien of minder presteren dus....... Ik ken ze ook die dit zelf bouwen maar ongemerkt tikt het ook aan, maar ja het is hobby hé..............

en RC4WD is een snoepwinkel op scale en crawl gebied.

Laatst bewerkt door een moderator:
1. Waarom noemen ze hem truggy (retards)
2. Lijkt meer op een scaler dan crawler
3. Een band achter op het chassis is niet bevorderlijk voor craw skills
4. Voor dat geld koop ik me liever een bekender merk

omdat dit dus een echte truggy is (zoals ze ook in 1:1 heten)
heeft dus niets te maken met de truggy's zoals de bredere buggy's

bekender merk!!
rc4wd is het merk voor dit soort spullen met geweldige service.. met dit bedrijf zul je eigenlijk geen problemen ondervinden...

en crawl skills... het is een scaler, dus gaat t om de realistische looks.. en je rijd niet over zulke rotsen als een "echte" crawler..

boyer is niet de bouwer, maar de ontwerper...
zelf heb ik aardig wat spullen van rc4wd in huis.. (en kijk ook eens op rccrawler.com... niets dan lof onderhand over dit bedrijf...). en heb nooit problemen ondervonden.. (laatst nog t verkeerde onderdeel van ze binnen gekregen, een transfercase ipv banden. mocht de transfercase gewoon houden en kreeg kosteloos de banden ook nog toegezonden... top service)

Je hebt er sowieso een prachtig model aan. Het model spreekt je blijkbaar aan en je kunt voor het echte crawlwerk toch de spare er even afhalen?

Ahh wist niet van RC4WD was, dat is inderdaad wel een bekend merk (ken het inderdaad via rccrawler.com).

Waarom heette sommige wagens hetzelfde? Zijn er geen mensen meer van een beetje creativiteit op de wereld?

Dat het realistisch moet zijn weet ik, zeg ook niet dat het niet is, zeg alleen dat het niet bevordelijk is voor de crawskills. Omdat deze dingen weinig wegen lijkt me zo'n zware band zo hoog op het chasis redelijk 'killing'.

Even een paar foto`s van de mijne :-)
Vorige week binnen gekregen.

DSC06363800x600.jpg

DSC06376800x600.jpg

Natuurlijk is hij nog lang niet af,ik ben er nog flink mee bezig.

Bruut!!! Gewoonweg killing:mrgreen:

Het wordt tijd dat ze daar een "Scale" Short Course truck uitbrengen.

Laatst bewerkt:
Thx,die paintjob vind ik ook goed geslaagd en het leuke is dat het echte roest is :-)
Ik heb nog 3 modellen van rc4wd maar ik weet niet of ik daar foto`s van moet laten zien hier,voor mijn gevoel is dit meer een forum van de snelle auto`s maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Er zitten hier ook crawler mensen / topics. Heb er zelf ook een alleen niet echt veel meer mee gereden :).

Back