Brainstorm project Parrot Bebop

Ik heb hier een gecrashte bebop liggen waar in ieder geval het moederboard van kapot is en ook een antenne en het frame dus economisch is hij total loss, Nou heb ik er wel 4 nieuwe motoren bij en de motoren die nu aan de drone zitten zijn wellicht ook nog in orde alleen kromme asjes.

Nou heb ik al een blackout G10 waar ik mee kan vliegen want ik kan me voorstellen dat jullie me wel wat anders kunnen aanraden ;-) gaat mij hier meer om het knutselen

Waar ik zelf aan zat te denken is om een zo licht mogelijk frame te bestellen van hobbyking en dan een zo licht mogelijke build te maken. FPV weet ik nog niet, zou kunnen wanneer de build geslaagd is. Nadeel is dat het niet echt een spannende racer ofzo wordt met de waarschijnlijk niet erg sportieve motoren.

of om een manier te bedenken om er een mini heca of octocopter van te maken als dan niet met 4 armen

derde idee is om zelf een frame te ontwerpen, of om het beschadigde frame te frankensteinen met de originele motoren maar naze32

Hebben jullie nog ideeen of input hierover?

Als de motoren kromme asjes hebben is het einde oefening, die krijg je nooit meer goed, je zult altijd vibratie krijgen.
Wellicht kan je via marktplaats nog een kapotte bebop regelen voor onderdelen.....

Dat is voor zo'n bebop niet zo'n probleem, voor 13 euro koop je een 'reparatie setje' waar 4 nieuwe asjes/stators in zitten. Ik heb op het moment 4 nieuwe ongebruikte motoren 4 motoren met kromme asjes en nog 2 ongebruikte asjes liggen dus qua motoren zit ik wel goed^^

Je kan in principe alles wel kopen wat kapot is maar een moederboard is 215 euro/ frame 25 euro antenne vind je geloof ik niet in nederland. Maar ik denk niet dat dat de moeite waard is. Ik zit er over te denken om voor weinig geld een projectje te starten met 'het restant' van de bebop. heb 4 nieuwe motoren, onderdelen om 2 extra aan de gang te krijgen. Als ik nou voor 25 euro een naze32 acro koop en voor 40 euro wat esc's dan is het nog leuk om wat te knutselen gezien ik de accu's nog heb en nog een extra receiver voor bij mn Turnigy 9x heb.

Waar ik hoop achter te komen is of dat soort projectjes alleen leuk zijn om te knutselen en of mensen ervaringen hebben hier op het forum met rare builds of gekke ideeen. Op internet zie je gekke dingen voorbij komen van bijvoorbeeld flitetest. Maar die gasten gebruiken natuurlijk ook goede spullen om hun gereedschapskoffer te laten vliegen of om een vliegende magnetron van te maken i.p.v. een kapotte bebop

Ik heb een 3D geprinte drone voor mijn zoon gemaakt van onderdelen die ik nog had liggen en een paar nieuwe dys 1804 motoren.
Hij heeft er veel lol mee. Na crashen wel vaak nieuwe onderdelen printen ..........

Ik zou zeggen; go for it!

Back