Brande 2008

Dit jaar werd voor het eerst een F3K wedstrijd georganiseerd in Denemarken. Het was de eerste F3K wedstrijd in Denemarken überhaupt. Ze hebben geen Deens kampioenschap gehad tot nu toe. Wel trainingsdagen en seminars/workshops. F3K staat echt nog in de kinderschoenen.
Omdat we af en toe het zomerhuisje van de zus van Helle aan de westkust in Denemarken kunnen lenen hadden we al direct besloten dit te combineren met de wedstrijd.

Onze vakantie was voorafgaand aan de wedstrijd in het plaatsje Kettrup. Direct naast het huisje is een klein stukje gemaaid en dat is genoeg om te starten en landen. Daarnaast landen is geen echte optie, veel prikstruiken. Ik heb ook veel gevlogen op de weg die naar het strand leidde (is net te zien op de foto)

Brande23.jpg

En natuurlijk ook op het strand.
De westkust hier staat bekend om zijn hoge duinen en er is meestal westwind vertelde een Duitser mij die er speciaal een huisje had gehuurd boven op de duin. Hij kon zo vanuit zijn woonkamer zijn model ( 4 meter zwever) weggooien en vliegen. Ik vertelde hem dat ik hier al 10 weken was geweest in de afgelopen 4 jaar en dat er volgens mij altijd oostwind is (puur toeval want hij heeft gelijk). Hij geloofde mij niet maar we hebben slechts 3 uur westwind gehad, de rest kwam uit het oosten. En hij zag me trainen en trainen.
Die ene keer dat er westwind natuurlijk direct naar het strand.

Brande22.jpg

Brande12.jpg

En na een dagje gevlogen te hebben natuurlijk de jacuzzi in om te relaxen. En dat allemaal als voorbereiding op de wedstrijd.;)

jakuzi.jpg

Martin Kopplow was de tweede buitenlandse deelnemer. Helaas een kleine wedstrijd maar wel een hele gezellige.

Brande3.jpg

Slechts 7 deelnemers maar zo hebben we wel 14 rondes kunnen vliegen. Wel 2 groepen vanwege de helpers. De wedstrijd is een vrij dure (80 Euro) maar je wordt dan wel van zaterdagochtend tot zondagmiddag verzorgd met eten en drinken. Dit schijnt een traditie te zijn binnen de F3J en F3B groep dus waarom niet in F3K. En iedereen kreeg een T-shirt met opdruk.

Brande5.jpg

Ruben Sonne.

Brande4.jpg

Leuk om te vermelden zijn de 2 taken die Eric Dahl verzonnen had. Een taak van 4*2.5, een variant op de 5*2. En een taak die ging om de 3 laatste vluchten met een max van 2 minuut 30.
Het was lastig weer, gemiddeld 6 m/s op zaterdag met flinke uitschieters tot 11 m/s. Zwakke thermiek en je moest lef hebben om mee te durven gaan. Zondag minder wind maar wel weer met aardige uitschieters. Ik geloof dat ik de enige was die flink ballast in zijn kist kon leggen en heb zodoende bijna het hele weekend gevlogen met een 420 gram zware kist.

Brande2.jpg

De bekende kunstenares Jette had op verzoek van de organisatie een schitterend schilderij gemaakt. Ze had nooit F3K gezien, alleen wat foto's en is toen aan de slag gegaan. Jette heeft samen met een andere vrouw ook nog een fantastisch banket gemaakt.

Brande1.jpg

Het schilderij heeft meteen een plaatsje gevonden bij ons thuis.

2008-09-15_125522.jpg

En volgend jaar gaan we weer, wat een fantastische week en gezellige wedstrijd.

Loet

Proficiat Loet. Dat hey mooi doan!
Lijkt me moeilijk gooien vanuit een jaccuzi. Oppassen dat je je zender niet laat vallen! :rolleyes:

Hej Loet,

:banana:Helemaal top.:banana:

Ik heb het verhaal op rc-universe.dk proberen te ontcijferen.
Met een beetje voorkennis van wat er moet staan kom ik er een beetje uit, dat Deens is andere koek zeg.

Frans

PS was de Niobe groot genoeg om een "nette" foto te maken???

Laatst bewerkt:
En na een dagje gevlogen te hebben natuurlijk de jacuzzi in om te relaxen. En dat allemaal als voorbereiding op de wedstrijd.;)

jakuzi.jpg

Loet

Loet,

Leuk verslag! En gefeliciteerd!

Voorbereiden in een jacuzzi?
Hoe moet ik dat zien?
Had je alvast wat belletjes losgelaten?
Is natuurlijk wel een goede methode om de bellletjes zichtbaar te maken en te zien hoe ze zich gedragen...
Zat er geen luchtje aan?

Bart

Back