Brandslangen op blus-, sleep- & werkboten

Droopy'ke

verslagschrijvers
In navolging op de tip van Roel wat betreft het aanbrengen van fenders hier een tip om 'echte' brandslangen op je boot aan te brengen.

Je neemt gewoon witte platte schoenveters, dompelt die onder in koffie.
Eens ze daarvan goed doordrongen zijn en na het drogen ( zodat ze hun 'vuile geel-bruine' kleur hebben) kan je over het plastic uiteinde van de veter een messing pijpje bevestigen en voilà: daar heb je een pracht van een brandslang. :)

Heb je liever een brandslang die onder druk staat dan neem je i.p.v. een platte schoenveter gewoon een ronde schoenveter. :wink:

Ik heb dit systeem ook toegepast op m'n gemodificeerde Loyal Moderator en het resultaat mag best gezien worden (foto's volgen).

Groet

Droopy

PS: als je een gezondheidsfreak bent dan mag je gerust cafeïnevrije koffie nemen :D :D :D :D

afhankelijk van de schaal kan je het ook van rode signaal kabel ( gebruikt voor b.v.brandmeldinstalaties ) maken
de buitenmantel voor grote schalen
de ader isolatie voor de kleine schalen

Droopy'ke zei:
Ik heb dit systeem ook toegepast op m'n gemodificeerde Loyal Moderator en het resultaat mag best gezien worden (foto's volgen).

Groet

Droopy

Waar blijven de foto's????

Hier zijn dan een paar foto'tjes van de afgerolde brandslangen.
Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn want ik het er toch wat apenkuren moeten voor uithalen om ze te kunnen nemen :)

afb549.jpg

afb551.jpg

Groetjes

Droopy

Adam: wie weet zijn er in de tussentijd wel een aantal bouwers bijgekomen voor wie dit nieuws is...
Ik was 'm eerlijk gezegd ook alweer vergeten...

Adam: wie weet zijn er in de tussentijd wel een aantal bouwers bijgekomen voor wie dit nieuws is...
Ik was 'm eerlijk gezegd ook alweer vergeten...
Als er dan wat "inhoudelijks" toegevoegd wordt dan kan een topic best weer "nieuw leven" ingeblazen worden, maar of iemand nou alleen thee drink of het bij de buurvrouw haalt..........:hammer:.

Buurvrouw

Misschien heeft hij wel tegenwoordig een hele leuke buurvrouw, maar.... dat is geen modelbouw toch........
Hawser

Die techniek kan je ook toepassen(met thee,koffie of andere drank met kleurstof)op sleep kabels of je stagen of wat voor touw je ook aan/op je boot hebt zitten.
Net telaat voor mij, heb net alles vervangen. Het is nu allemaal spier wit. Maakt ook niet uit het verkleurt en verweerd wel op den duur.

Nee,ik vind het wel best zo. Vloekt wel lekker met het geheel. Een donkere boot met witte stagen, het heeft wel wat zo.

Handig, ik wist niet eens van het bestaan van dit topic, haha.
Is wel een goeie, ik heb net nieuwe landvastjes geknoopt.. en die zijn nu NOG wit ;)

heb het net ook uitgeprobeerd, en ben best tevreden met het resultaat. ga alleen effe kijken of eventuele de sterkte van de koffie nog wat aan de kleur kan doen. of heeft iemand dat al geprobeerd. dacht zelf aan een "operator" bakkie, dit is 1:1 koffie (8 koppies water met 8 scheppen koffie bv) handig als men nachtdienst heeft :-)

groet Marco

Weet wel dat bij antieke klokken (staart- en stoeltjesklokken) de witte kleedjes na het wassen in thee worden gelegd om de authentieke gelige (verrookte) kleur terug te krijgen.
Misschien helpt dat ook wel....

Back