brandstof auto heeft geen verbinding meer!

Hallo!

Ik ben nieuw hier en weet niet of het juist staat hier,
Maar ik had een vraag een een probleem.

Ik heb een tamiya tnx 3.0, zoon een met elektrische start.
Heb hem 2e hands gekocht en goed gebruik van gemaakt tot laatst opeens het signaal wegviel. Heb al veel dingen geswitcht om te kijken wat het was. Maar heb nog steeds geen verbinding tussen zender en auto.

Iemand hier ervaring mee? Kan zoon kristal ook kapot gaan?

Hoor het graag!

Groeten thom

Kristal kan zeker kapot gaan door trillingen.

Zijn je batterijen nog goed? Wat zit er voor ontvanger accu in? Een humppack of een rekje met 4 AA batterijen erin? Dat geeft je namelijk 8 mogelijke slechte contacten.

Heb denk ik een humppack. Het is een oplaadbare batterij maar zitten denk wel soort gelijke batterijen in. Heb ook een snelheidsmeter erop zitten en daarop geeft hij genoeg volts aan.
Merk ontvanger is acoms. Maar heb deze al gewisselt voor orgineek en had geen nut.

Het gebeurde toen ik aan het rijden was. Was ongeveer 5 m voor me neus en ineens viel die weg en liep die stationair. (Zit failsafe op.) en kreeg hem niet geconnect.

Bedankt voor het meedenken!

Stuurt hij wel?

Kristallen kunnen kapot als ook eruit vallen. De accu in de zender is wel vol?

Als er een schakelaar tussen zit zou je eens de ontvangerpack direct in de ontvanger moeten steken. Kijk even naar de zwarte of bruine draad van de servo's, in de zelfde lijn moet ook de - van het ontvangerpakket en dan valt de + ook goed.

Nee hij stuurt ook niet!
Accu zender zit vol!

Probeer morgen dat laatste even, wel een goeie! Bedankt daarvoor!
Maar denk zelf dan de kristallen. Even ergens nieuwe vandaan trekken!

Back