Brandstof bestendige kit gezocht

De metalen flenzen van de tanks (waar de nippels etc in zitten) van mijn Tuono blijken toch niet 100% fuel dicht. Er zit weliswaar een ring in gedraaid waar een dunne rubberen O-ring in valt, maar die is óf te dun, óf trekt scheef bij montage.
Ik wil nu vóór de montage onder het brede oppervlak van de ring een kit smeren, iemand een tip welke kit ik ervoor zou kunnen nemen?

Hey Richard,

Ik zou eens kijken naar vloeibare pakking.
Wij gebruiken Hylomar RTV. Is een siliconen afdichtmiddel.

Welkom bij Hylomar

Het is ook verkrijgbaar in de auto handel, dus bij je lokale automaterialenzaak even vragen.
Dat is dan wel een ander goedje als wij in de luchtvaart gebruiken maar kero is gewoon een soort schrale diesel. Denk dat dat elkaar niet bijt. zie de link en kijk onder "automotive"

Je kunt natuurlijk ook eerst een drupje laten uitharden en in de peut leggen die jij gebruikt.

Hoi Richard, kijk inderdaad uit voor gebruik van zoiets, test het eerst zoals Melvin al aangaf. Ik heb Hylomar ooit eens gebruikt bij de oude tanks van mijn F15. Dat waren grote, medicinale containers met schroefdoppen die na verloop van tijd ook begonnen te lekken. Hylomar leek de oplossing tot ik na een paar maanden flame-outs kreeg. De hylomar bleek na een poos af te breken en in kleine stukjes in de tank rond te zwerven....., gevolg filter en klunk vol. Later opnieuw gekit met een goedje wat wij in de Fokker50 tanks gebruikten, PR1005L. Goed spul maar ik kan je er helaas niet aan helpen omdat ik er niet meer mee mag werken :wink:. Misschien dat melvin het spul kent?

Groetjes,

Gerald.
Tks voor de info.
De flenzen waren mooi vlak, dus er was maar een weinig voor nodig om het te stoppen. Echt in contact met de fuel binnenin komt het niet. Dus wtf dacht ik, moet de 5 M3 schroeven toch ook insmeren met Locktite, dus de flenzen ook gelijk maar. Na een nacht drogen de tanks gevuld en vandaag een hele dag op hun kop gezet... droog.
Ik ga ze inbouwen, als ze weer gaan lekken moet ik idd iets anders gaan zoeken.
De onderkant van Toontje is nu ook gespoten, vrijwel alles is alweer ingebouwd en gemonteerd, dus misschien van het weekend de zwaartekracht maar eens gaan tarten op Deelen.....

ik heb geleerd om 100% uit sluiten van lek.om nieuwe o ring halen deze zal door uitdroging (ook al zie je dat niet zo)
platgedruk zijn en nu dus wel pasen maar niet meer afdichten,
fout die veel maak is alles vaster draaien of kit als vervanging gebruiken,
(ring plus kit)
maar beste is (mits na gemeten de juiste diameter te hebben)
nieuwe haalen,en die monteren ,
die je dan licht jes met
300 PU (blauw vloeibare paking )
in smeert .
is niet aleen de zwaarte kracht , maar denk aan trillingen ,!
maar ik weet na jaren ervaring ,in matreizen maken en motoren ,dat rubber afdichting die leken en de pakings vlak is inorde het rubber uitgedroogd is,en dat is soms niet te zien zo ,
waarom zou je nu gaan prullen en straks weer opnieuw moet gaan sleutelen,
daar word het niet beter van ,
dit is mijn gevoel en als nood aan de man is , kan je met simpekl gas tape ook uit tevoeten ,maar denk dat je turbine toch geen risico gaat neme .

ps sorry voor mijn type fouten
ik zie ze niet , hoop dat mensen er zich niet aan stooren .

Mmmm was dat aviation hylomar of de automotive variant gerald? Zou bij eerstgenoemde niet mogen gebeuren.

Het spul wat jij noemt ken ik niet. (Of t is weer een van de zoveel namen voor t zelfde product)
Heb er nog even aan zitten te denken om een tube B1/2 kit voor je te regelen Richard, maar besefte me dat een kleine tube €90,- kost....
Dat kan natuurlijk niet.
(Ons zwembad ermee kitten in afghanistan hebben we wel gedaan hahahaha, kit was twee keer duurder als t zwembad :mrgreen: )

Anyways, t is opgelost! Succes met de maiden en we zien de video/foto's neem ik aan??

Hey Melvin, 't was automotive spul maar bij nader inzien bedenk ik me dat ik een b-merk alternatief gebruikt had....

@ e12; Jou verhaal klopt helemaal als het een proffesionele, industriele toepassing is waar alle maten precies kloppen. Echter zijn deze tanks door een hobbyist ontworpen (hoe profesioneel ze er ook uitzien) en daar wordt niet altijd van ISO maatgeving (of welke fabrieks passing dan ook) gebruik gemaakt waardoor het soms nét niet werkt.... Als je als klant geen draai/freeswerk kan doen en ook geen nieuwe tanks kan maken zul je toch andere alternatieven moeten verzinnen.

Ik weet, het is soms héél frustrerend dat je een duur model product koopt en dan past het nét niet of er lekt wat. Heb best wel veel verschillende pneumatische cilinders in m'n handen gehad van dure retract merken die niet eens standaard O-ring passingen hanteren....dus lekken!

Maar ja, als het dicht is Richard, niet meer aan komen ha ha ha!

Groetjes,

Back