Brandstof clubwedstrijden Mach 2013

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Velox, 17 mrt 2013.

  1. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Rijders,

    Inschrijven voor de clubwedstrijden van de Mach is mogelijk,
    zondag aanstaande is de eerste.!!!!

    Zie MYRCM
     
  2. arievang

    arievang PH-SAM

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    37
    Volgens mij kan die beter uitgesteld worden voor de 1/8.
    De uitlaten zijn er (nog?) niet. Is het idee dat de motoren tijdens de wedstrijd in moeten lopen?
     
  3. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Er zijn 8 wedstrijden en er tellen er maar 5, waarschijnlijk zal het regenen.
    Zou wel leuk zijn voor de mensen die wel spullen hebben om lekker te racen.
     
  4. arievang

    arievang PH-SAM

    Lid geworden:
    21 jul 2008
    Berichten:
    37
    Toch zou het handig zijn om voor de 1/8 rijders duidelijkheid te geven. Het gerucht gaat dat je met een oude uitlaat kan rijden om de motoren die dit jaar gebruikt gaan worden toch de tijd kan geven om goed in te lopen. Dit is dan weer in tegenspraak met de mededeling op de MCH site ( oneervol ontslag als je met een andere pijp rijdt dan in de tabel staat)
     
  5. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Laten we het gewoon even afwachten, denk dat we met zijn allen wel tot een verstandige keuze kunnen komen. Of iedereen dan tevreden is zullen we moeten zien.

    Het is jammer dat de uitlaten er nog niet zijn, maar het bestuur kan niet toveren.
    Uitlaten komen uit Italiƫ en zijn vers van de productieband. Zelf ben ik van plan om lekker met de spullen naar de Mach te gaan, dan zie ik wel verder.
    Lukt het deze wedstrijd niet, dan kunnen we daar mooi een oplossing bedenken. Voor BC2 zal alles in orde zijn.
     
  6. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Er kan trouwens wel met de 3-poorter gereden worden.
     
  7. xray

    xray

    Lid geworden:
    2 okt 2009
    Berichten:
    168
    1:8 kan gewoon met de oude motoren van vorig jaar rijden , die heeft iedereen toch nog :confused:.

    Uitlaten komen snel ,

    Tot van het weekend

    gr Randy ( 1:8)
     
  8. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Had ook gehoopt dat de uitlaten en motoren er op tijd waren, zelf laat ik de nieuwe motoren nog even liggen tot de uitlaten er zijn, dan ga ik pas inrijden.
    De eerste wedstrijd ga ik proberen de oude motor op te blazen...:cool:

    Maar voor de 1/8 is dat misschien lastig omdat de 3-poorter aan het eind van vorig seizoen redelijk op was bij de meeste mensen.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    TE KOOP:
    3-poorts MACH motor/uitlaat combinatie, weinig gebruikt!
    52,50,-
    (of 4 kantinekaarten)

    :D
     
  10. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Heb gisteren de N21-5t combo besteld. Moet nog wat andere materiaal hebben zoals brandstofslang en servo armen voor de stuur en gasservo. Iemand een suggestie?

    Is er nog verschil tussen de brandstofslangen kwa binnendiameter? Hoe groter de diameter hoe meer brandstof er door kan of maakt dat niet uit?
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Merk servo?
    Vaak is het spul wat meegeleverd wordt met een nieuwe servo, goed te gebruiken.
    Voor het stuur neem ik aan dat de servosaver al in de auto zit?
    Als het 25 tands spul is, heb ik wel het een en ander voor je.
    Brandstofslang ook wel...
    Wordt tijd dat je eens langskomt, wellicht morgenavond, binnenbaan?
    Mocht je bij ABC hebben besteld, die is daar meestal ook op Woensdagavond, zolang het nog duurt....
    Motor kan hij dus wel voor je meenemen, uitlaat denk nog niet.....
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Met die 5 poorter kan je met iedere slang aan de slag, het meeste is 2 of 2.4mm intern, de laatste trend is alweer 3mm
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Servosaver zit inderdaad in de auto. Het is een savox en futaba servo. De standaard servo arm zijn erg laag waardoor de ballcup snel de buitenkant van de stuur servobehuizing raakt. Ik moet een servoarm hebben die wat hoger op de uitgaande as zit.
     
  14. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Uitlaten zijn inmiddels opgestuurd en volgens de track en trace worden deze morgen ochtend om 09.00 uur afgeleverd door dhl!!!
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Kijk maar of het je lukt, maar ik neem morgenavond wel het een en ander mee naar de indoorbaan. Zal ongeveer de laatste keer zijn dat er daar gereden wordt. Neem je 1/8 mee, dan kunnen we ter plekke wat proberen.
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Vanavond kan ik helaas niet. Ik wil volgende week woensdag of zo naar het buitencircuit, tenminste als het weer meevalt.

    ps:
    Heb het probleem al gevonden. Er zit een fout in de bouwbeschrijving waardoor de servo te ver naar voren zit :rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2013
  17. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb net een hipex .12 low noise uitlaat set verkregen.
    Interessant is dat de bestelnrs overeen komen met de mach regelements tekst. Maar de bocht wijkt qua beschrijving af....

    Cl120036 is volgens de mach een 33m+ medium bocht,
    maar op de bocht zelf staat 35LN.

    Het nr van de bocht van de mach is cl120023 en dat zou ook een conische bocht zijn.
    Zou iemand hier chocola van kunnen maken?
     
  18. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    De beschrijving moet inderdaad nog even aangepast worden, het bestelnummer is al het juiste nummer.

    In eerste instantie zou er gereden gaan worden met de 33 M+ bocht, maar later heeft Hipex besloten ook een speciale bocht te maken voor de .12 Low noise uitlaat, de 35 Low Noise. Deze bocht is iets langer en zorgt ervoor dat de Low noise uitlaat beter op de auto past.
     
  19. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Ah, dank voor de uitleg Daan. Dan heb ik in elk geval de juiste bocht.

    Ben benieuwd.
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Woensdag had ik een voorproefje gezien van de 1/8 en vond de snelheid met de N21-5t motorcombo nog best behoorlijk gezien de "langzame" basis motor. Voor een clubklasse in ieder geval snel en relatief goedkoop.
     

Deel Deze Pagina