brandstof duikboot

ik vroeg me af of het mogelijk is om de problemen die dit met zich mee brengt te over komen.
te beginnen met de lucht toevoer en natuurlijk de uitlaat gassen.

ik denk dat dit nog nooit is geprobeerd omdat het zo goed als onmogelijk is, want je kan niet diep en je laat een bubbelspoor achter.
met een zuurstof tank aanboord zou je al dieper kunnen.

Hallo Sparkie,

Ik weet dat ze in duitsland er al mee bezig zijn,en dat zijn mensen tot zover ik het weet die al jaren bezig zijn met het bouwen van duikboten/onderzeeer dus het idee van brandstof is niet nieuw.

Dus wil je er mee verder gaan of het idee uitwerken zal ik de duitse forum`s afzoeken of navraag doen bij sonar.

succes er mee.

Hier te lande (B) is er vroeger een duikboot op stoom geweest. Die boot moest natuurlijk ook altijd lucht blijven happen. Het grootste probleem was het slingeren van het ketelwater, en het gewicht kompenseren van de weggeblazen stoom. Dat zullen bij brandstof dezelfde moeilijkheden zijn.
Ik vrees dat de (toen al bejaarde) bouwer van die stoomduikboot naar de eeuwige modelbouwwerkplaats vertrokken is.

ik ga het denk ik gewoon proberen, ik ben nu op zoek naar een klein nitro motortje of diesel motortje(die kan een grotere prop aandrijven)
en misschien een one-way valve voor de uitlaat.

Hallo Sparkie

Je moet niet opnieuw het wiel proberen uit te vinden!

Voor dat de loodaccu's van voldoende grote beschikbaar waren zijn er duikboten op stoom geweest en petroliummotoren met zuurstof aangedreven tijdens onderwatervaart ,hierbij werden de uitlaatgassen tijdelijk opgeslagen in een voorraadtank en na het boven komen weer afgeblazen.Je zult bgrijpen dat de onderwatervaart van korte duur geweest is maar voldoende om een aanval uit te voeren en er dan weer vandoor te gaan.

Gr.Joop

@ Sparkie,

Met alle respect: brandstof duikboot???? Bedoel je het serieus? Heb je je weleens verdiept in de reden waarom de gemiddelde duikboot onder water géén 'explosie motor' gebruikt maar een elektrische aandrijving? Zonder je reactie het volgende antwoord: Ja, kan....maar dan wel volgens de nieuwste technologie: dus door de met vloeibare zuurstof en ???? gevoedde Stirlingmotor van de Zweden of de d.m.v. (waterstof) brandstofcellen gevoedde techniek van de Duitsers.
Stèl nou dat je iets anders vindt....neem dan s.v.p. contact met me op, want dan denk ik dat er een gat in de markt is...

:pim:

Jos

Hoi Lex,
je schrijft zo mooi,

Stèl nou dat je iets anders vindt....neem dan s.v.p. contact met me op, want dan denk ik dat er een gat in de markt is...

Zou het niet eerder een groot gat in het water worden.
Van de groep in Keulen is een persoon bezig met een diesel voor boven watervaart en elektro onderwater.
Moeilijk schijnt het niet te zijn :oops: :(

En zoals Zinnia schrijft was in Belgie een persoon, ik meen dat zijn naam Gap was, hij woonde in Deurne.
Hij had een stoomduikboot, een prachtig vaarbeeld had dat schip met zijn twee schoorstenen.
Ik heb er nog en film van.
Maar in Niederzieër (Duitsland) is zijn boot gezonken in 1990 door een klein foutje.
Water in de schoorsteen.
Dan is het vuur zo uit en de boot loopt vol.
We hebben hem terug gevonden door het gas van de brander wat gas bellen aan de oppervlakte bracht.
Ik vindt het gedurft en een grote uitdaging Sparkie en wens je veel heel succes Sparkie

Hein

Een uitspraak van een beroemde Engelsman:
"Als je je doelen bereikt hebt, heb je je doelen te laag gesteld."

Ik denk dat het nog wel even zal duren voordat je deze doelen bereikt hebt.
Het bouwen van een goed varend bovenwatermodel met verbrandingsmotor is al een aardige opgave, maar om dat ook in een sub voor elkaar te krijgen...

Ik ben geen pessimist, maar ik denk dat je eens goed na moet gaan denken voordat je met zo'n boot begint.
Het bouwen van een sub met 'alleen maar electro-aandrijving' is al moeilijk genoeg, begin daar eerst eens aan om ervaring op te doen.

hoi

dat was ook een van mijn zotte dromen, verbrandingsmotor op het oppervlak, ondertussen accu opladen en dan duiken op accu
na enige weken-maanden vind ik het nu al meer dan een uitdaging om er enkel een op accu te maken, heb dan nog langs alle kanten
hulp nodig, gelukkig zijn er hier wel een hoop toffe mensen die je met vanalles willen helpen, is het niet raf ?:wink:
maar waarom nog geen mini-atoom sub :lol:

doe zoals de meeste begin bij het begin, t'is al moeilijk genoeg, en ik kan het weten :oops:

Hi Bochie,

het idee is natuurlijk wel 'natuurgetrouw': dieselen aan 't oppervlak en zoemen onderwater. Met de huidige gel-accu's moet je echter nogal even doorvaren voordat je moet 'tanken' en een xplosie/brandstofmotor inbouwen is gewoon de moeite en de tijd niet waard (laat staan de risico's).
En als je een echte atoom-sub wilt bouwen?? kan je ook in 't klein nabootsen: koop wat groene glowsticks/breaklights, snij ze doormidden, smeer je model er mee in, wacht tot het donker is en dan.....varen maar.... 8O 8O
We makkelijk want je hebt dan geen navigatieverlichting meer nodig...

:lol:

Jos

Back