brandstof equivalent van T-rex 600 pro efl

Hoi Mensen,

ik vlieg inmiddels een tijdje naar tevredenheid met een T-rex 600 pro efl, dus met torquetube en flybarless (het huidige model). Nu ben ik me aan het orienteren op een brandstofkist, maximaal maatje 600 en eigenlijk zou ik het brandstofequivalent van mijn huidige helikopter willen hebben.

Maar volgens mij zijn alle T-rex 600 brandstof heli's van een iets ouder model. Klopt dit? Heeft dit nadelen? Zijn onderdelen uitwisselbaar en last but not least: verwachten jullie binnenkort nieuwe T-rex 600 brandstofmodellen?

bedankt voor het meedenken!

Peter

Hoi,
gaat het om brandstoff of om nitro,
probleem is, dat je bijna nergens meer met nitro mag vliegen,
in Belgie nergens.

Ik heb een ''oude'' (klinkt als dat die 30 jaar oud is, maar 3 jaar)
T Rex 600 n spezial edition met een 55er nitromotor en paddelstang,
ik vlieg wild, en ik vind het een fantastische heli!

Ik heb n 600NSP van begin 2010 die nog prima voldoet. Het grootste voordeel is tanken en vliegen.
Verder zijn veel onderdelen uitwisselbaar..

Peter,

Mijn eigen 600 (die je vast eens een keer gezien hebt) is van de laatste lichting. Deze is van 2010 of 2011, deze: http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_25&products_id=4273 (wel ff de flybar eraf denken, de 3g versie hebben ze eruit gehaald zo te zien)
ten opzichte van de nieuwe e heli's loopt het ontwerp idd een haartje achter.

Aan de andere kant, toen ik mijn heli kocht, liepen de e heli's gewoon een jaar of 2 a 3 achter.
De align trex 600 heeft momenteel eigenlijk vrij weinig zwakke punten, wat je met een nieuw ontwerp altijd maar even af moet wachten.
Of align in de nabije toekomst een nieuwe nitro heli ontwerpt lijkt me redelijk stug, aangezien wij nitrostokers toch een beetje het onderspit gaan delven (verkooptechnisch gezien)

Maar kijk ook eens naar tegenhangers
je hebt de x50 van thunder tiger
Henseleit, zijn eigenlijk uit de productie, maar je vind er af en toe nog wel eens 1 (maar dat is meer een 700)
aurora (zie je in nederland zowieso niet veel)

Of ga je meer voor uuuuuuren een rondje tuffen, dan zou je ook eens bij vario kunnen kijken..
Die hebben ook een paar 3d achtigen in het gamma, met vliegtijden van 20 minuten en meer.

Met mijn Benzine Trainer vlieg ik 20 minuten,
en de tank is iets meer dan 1/2 leeg,
de Benzine Trainer heeft een rotordia van 180 cm.

De Benzine Acrobaat is iets kleiner met 163 cm
en kan ook (lichte) 3 D vliegen,
''lichte'' heb ik geschreven, omdat het toch een groote vogel is.

Prijs Benzine is toch lager dan Nitro en hij gebruikt wezenlijk minder.

Dit is volgens mij een vergelijkbare

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Peter, de heli in de link van Burp is ong. dezelfde als de heli van Arthur in de club..

Ik vlieg zelf met de raptor 50 titan met de redline 53 moter en geloof het of niet maar ik vlieg 20 minuten op 1 tankje met Rapicon 10 % nitro.
Ik vlieg lekker achtjes en heeeel af en toe een looping en dat vliegt echt zalig.
Je kan ook kijken naar de Century RADICAL g20. Vlieg je met 330 cc benzine makkelijk 25 minuten. De grotere versie, de G30, haal ik net 15 minuten mee. Of je wacht op de OS benzine en gaat voor een "oudere"
trex 600 n of 700 n.

Gr. Rob

Back