Brandstof motoren

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door jef, 2 nov 2017.

  1. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Coolpower 20%
    En je hebt het goed gezien…. Is idd een Yuasa piepke, ik heb nog een nieuwe liggen en die komt op de Tiger 2 en ook aan een 46ax :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi! Heb ook nog een la vol nieuw moois…
    Wordt allemaal niet meer gemaakt… zo jammer…
    Behalve dan Weston…
     
  3. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Yup, zo zonde want is zulk mooi spul…. De extra 300 met os 61fx is de volgende waar een reesooww aan komt,mtwijfel tussen een graupner reso en een mooie glimmende Webra reso….. en anders weet ik nog een nieuwe novarossi reso voor weinig te liggen in een winkel :p binnenkort maar even ophalen en bij de collectie voegen :D

    Verslavende klotezooi die vliegtuigjes :hammer:
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Rossi piep? Wel doen. Zwarte of alu tint?
    Heb ooit een bij Rossi USA weggehaald.
    Best gewichtig ding.
    Die zwarte, voor een paar jaar terug nog gemaakt, zijn lichter.

    Heeft een clubgenoot op zijn speed delta… als een gek knalt dat vooruit…

    Als je het weet… niet aarzelen!
     
  5. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    Is de zwarte, er lagen er toen 2 in het schap, als het komend. Weekend fuckweer is dan zal ik,er eens langsgaan om te kijken of de italiaanse sigaartjes er nog liggen, als ze er nog allebei liggen dan neem ik de andere ook wel mee de yuasa’s lheb ik daar destijds voor €25/st binnen gehengeld :)
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja! Zo werkt dat!
     
  7. Astrid posthouwer

    Astrid posthouwer

    Lid geworden:
    27 jun 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maarssen
    Goedeavond, misschien niet de juiste plek om de vraag te stellen, maar doe het toch,
    Mijn vader is dit weekend overleden, maar heeft een garagebox vol met vliegtuigen en helicopters.
    Veel met brandstofmotoren, vliegtuigen niet af, grote helicopters met zenders, en dozen vol nieuwe onderdelen voor helicopters en drones.
    Ik heb geen idee wat waarvoor is. Wie kan ons helpen , wil graag dat alles een goede bestemming krijgt . Wil graag weten of er nog iets van waarde bij zit.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    allereerst gecondoleerd met het verlies van je vader,
    heel eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje respectloos om binnen 3 dagen zijn bezittingen al te gaan verkopen
    en helemaal met de wetenschap dat er hier velen zijn die als aasgieren je berichtjes gaan sturen om je vader zijn bezittingen voor een prikkie binnen proberen te halen om het over een paar weken voor dik geld weer te verkopen op marktplaats....... zou me niks verbazen als je al benaderd bent via prive berichtjes met de vraag of je fotos kan doorsturen..

    zorg nou eerst dat je het verlies verwerkt en als de uitvaart geweest is en het ergste verdriet wat gezakt dan zet je het gewoon hier in het "te koop"gedeelte neer en dan laten bieden
     
  9. vandrees

    vandrees

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    138
    Helemaal mee eens!!
     
  10. Astrid posthouwer

    Astrid posthouwer

    Lid geworden:
    27 jun 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maarssen
     
  11. Astrid posthouwer

    Astrid posthouwer

    Lid geworden:
    27 jun 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maarssen
    Bedankt voor u reactie,

    Zodra bij de woningbouw bwkend is dat mihn vader is overleden moet ik die garageboxen afstaan.
    Hij is al 2 jaar dement, moesten die boxen al ruimen. Maar dat vond ik respectloos.
    Zijn levenswerk zomaar wegdoen.
    Nu hebben we re maken met een testamenreur executeur. Dus nu moer het.
    Hij woont in een bejaardentehuis waar zuin kamer in een week leeg moet. Alleen daar staan al 60 drones en helicopters.
    En kasten vol met zenders en onderdelen.

    Dus vandaar mijn vraag in dit forum.
    Wil dar het goed terecht kont.
    Misschien dat een liefhebber zijn vliegtuigen kan afmaken.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Ten eerste gecondoleerd met je vader, en mensen die je respectloos noemen hebben dit waarschijnlijk zelf nooit meegemaakt .
    Het respectloze zit vooral bij de instellingen en de woningbouw bedrijven , zo snel mogelijk een nieuwe bewoner er in en cashen.

    Was je vader misschien ooit lid van een modelvlieg club in de buurt ? Wellicht kunnen die je helpen met het uitzoeken van de hobby spullen
    Vorig jaar heb ik ook de hobby (modelvlieg) nalatenschap van een vriend & clublid helpen "opruimen" en verkopen ,de opbrengst kwam ten goede aan de vereniging
    Helaas heeft dat niet heel veel opgebracht , zodra men weet dat het om een nalatenschap gaat wil men alles voor de laagste prijs of voor niets.
    Andere optie is om alles even goed op de foto te zetten , en hier op het forum plaatsen , er zal gerust wat moois tussen zitten en weggooien is ook weer zonde.
    Sterkte en succes er mee .
     
    MicropropSport en AHoogendijk vinden dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gecondoleerd.
    Ja, gelezen hebbende.

    Gaat veel werk worden. Zoek het in clubverband, of iemand die je kan helpen taxeren. Wordt een behoorlijk gezoek.

    Alles los verkopen vraagt veel tijd. Als bundel minder verdienste, vaak is veel ook zwaar verouderd, vraagt om aandacht. Maar er zijn altijd liefhebbers met oog voor nostalgie…
    Als bundel is alles wel snel opgeruimd. En ben je van het gedoe af. Zeker met druk op de ketel.

    Als je geen opslag hebt, dat bijkans beste optie…
    Want de volgende is grofvuil…

    En dat vinden wij ‘hier’ helemaal niets…

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2022
  14. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Allereerst gecondoleerd.
    Ik heb het ook mee gemaakt, na overlijden binnen een week kamertje leegruimen, zo respectloos.
    Als je zelf geen opslag hebt, is dat idd een probleem.
    Tijdelijke opslag huren, of vriend/familie/kennis die wat ruimte heeft, zodat je het netjes kan ordenen en verkopen?
    Duidelijke foto's er belangrijk, gaat veel werk worden wil je het goed doen
    Gr, Nico
     
    Helikapoter en MicropropSport vinden dit leuk.
  15. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    binnen een week de kamer ontruimen.... ja dat zeiden ze ook toen mn Opa kwam te overlijden......echt te zot voor woorden en compleet respectloos en dat hebben ze geweten ook
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Met alle respect, maar ik denk dat dat ook niet echt terecht is. Ik snap die emoties volledig, maar de andere kant van het verhaal is dat bijvoorbeeld mijn vader drie maanden in een noodopvang min of meer in zijn eigen vuil zat tot er een tijdelijke plek vrij kwam in een opvangtehuis wat eigenlijk te ver was voor mijn moeder om aan te rijden (maar ze moest wel, want het was de bedoeling dat ze zijn kleren wekelijks waste), met als gevolg dat hij na 6 maanden NOG een keer moest verhuizen. Niet erg leuk voor iemand die niet meer begrijpt wat er om hem heen gebeurt, in een vreemde omgeving geplaatst wordt en gewoon bang en angstig is omdat hij dat niet meer begrijpt.

    Er is een tijd van rouwen, maar er is ook een tijd van aanpakken. En linksom of rechtsom, rouwen is voor jezelf, maar dat aanpakken, dat is omdat ANDEREN in hun eigen vuil zitten te wachten op dat er een plekje vrijkomt.

    En dan snap ik "dat ze dat geweten hebben", maar daar kunnen die mensen zo verdomd weinig mee.
     
  17. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.100
    Locatie:
    Thuis
    in ons geval (is al wat jaren terug) was het verzorgingstehuis gewoon erg onbeschoft en respectloos..... mijn vader kreeg op de dag van het overlijden van zijn vader (echt een paar uur erna)het bericht dat het appartement binnen een week leeg moest en als dat niet gebeurde zou het verzorgingstehuis het leeg trekken, alles dumpen en een dikke rekening schrijven..... een prijsopgave kreeg hij er gelijk bij.......
    nou als je dat te horen krijgt een paar uur nadat je vader is overleden dan kan ik mij heel goed indenken dat je die tehuisdirecteur bij de strot grijp, tegen de muur drukt en zn keel dicht knijpt.... nee dat was niet goed wat mn Pa destijds deed maar ik kan zijn reactie heel goed voorstellen
     
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dan is hooguit de manier van communiceren respectloos (en daar ben ik het echt wel mee eens) maar dat maakt niet die periode van 1 week respectloos.
     
  19. Astrid posthouwer

    Astrid posthouwer

    Lid geworden:
    27 jun 2022
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Maarssen
    Dank voor al jullie reacties,

    Of het binnen een week moet of niet, het moet toch leeg, de huren lopen door.
    En wij moeten als gezin ook door. Die boxen moeten sinds mijn vader naar tehuis is gegaan al leeg. Maar heb ik niet gedaan voor het geval hij nog naar zijn vliegtuigen wilde.
    Nu eerst druk met uitvaart regelen.
    Ik ben volgende week op vakantie , daarna ga ik foto's plaatsen en mensen benaderen die interesse hebben.
    Ik ga straks bij mijn vorige baas de bloemstukken maken met uiteraard helocopters erin verwerkt.

    Gr. Astrid
     
    MicropropSport en verfbrander vinden dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.770
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is ronduit super. Ik hoop dat iemand dat ooit voor mij doet (maar ik denk het niet, ik heb geen kinderen).

    Sterkte met de hele situatie. Het is nooit leuk.
     
    MicropropSport en verfbrander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina