brandstof of elektrisch

• Topicstarter Topicstarter Kasper.
  • Startdatum Startdatum
K

Kasper.

Guest
wat is nou eigenlijk beter brandstof of elektrisch???:confused:
ik heb zelf elektrisch

Dat hangt er helemaal vanaf waarvoor je hem gebruikt of wat je eigen voorkeur is natuurlijk. Gebruik de zoekfunctie eens, je zult versteld staan van wat je vind.
Jakko

Voor driften is elektrisch het meest geschikt.

Maar wat verwacht je voor antwoord, als je je vraag in het elektro gedeelte post..:rolleyes:

Voor driften is elektrisch beter omdat je het koppel vanaf 0 rpm hebt.
Brushless + LiPo (elektrisch) is tegenwoordig vééél sterker en sneller dan brandstof (nitro). Wereldrecords zijn trouwens van elektrische auto's.

Nitro is ook tegenover electro veel duurder , dus electro raad ik je aan. gewoon voor miserie , stank , lawaai ... te vermijden

Wat is beter?

Antwoord: niets is beter. Puur eigen keuze. Brandstof is 'echter' mbt tot de 1:1 (race)auto tak als je het hebt over brandstof, geluid en de 2takt motor. Electro wat schoner en stiller.... allebei zn charmes en plus en min punten..

Als je zoekt op het forum hier valt er nog wel wat over te vinden tussen verschil brandstof of electro.

Laatst bewerkt:
Als je elektrisch nog zou opsplitsen in brushed en brushless hangt het volledig af van je eigen keuze.
Brushless is het snelste, brushed elektrisch het gemakkelijkste en nitro/benzine het meest realistische aangezien je met een "echte" motor werkt, hoewel echte auto's niet klinken zoals een super luide bijenzwerm...

IK heb beide, en beide zijn leuk maar anders. Voor mij is Nitro leuker omdat... tja weet ik niet. Geluid, gepruts aan de afstelling en kunnen rijden zolang je Nitro hebt! :D

Electrisch... accu erin en rijden maar. Leuk simpel en weinig sleutelen...

(en sleutelen vind ik nou net zo leuk...) Gelukkig rij ik af en toe iets kapot. :p;)

Maar wat verwacht je voor antwoord, als je je vraag in het elektro gedeelte post..:rolleyes:

Natuurlijk is brandstof beter :p Zelf is mijn doel nog altijd om met een viertakt VTwin (ouwe hobby van me) een brandstof autootje te maken. Tot die tijd ga ik rijden waar ik lol aan beleef. Voor mij is dat electro omdat dit (inderdaad Kdk); lekker simpel, lekker snel en lekker sterk is.

Nadeel van de gemiddelde tweetakt zelfontbrander is voor mij dat er weinig koppel bij lage toerentallen in zit. Met een brushless motor heb ik die last niet. Wel kost het je een regelaar en nu waarschijnlijk een motor voor je precies weet hoe je de boel waterdicht krijgt :rolleyes:

Zodra je je fantasie de loop laat kan je aan beide leuk sleutelen. De truck staat op de nominatie om vierwiel sturing te krijgen, niet standaard dus sleutelen.

Als je elektrisch nog zou opsplitsen in brushed en brushless hangt het volledig af van je eigen keuze.
Brushless is het snelste, brushed elektrisch het gemakkelijkste........

Dit ben ik niet helemaal met jou eens! Brushed electrisch vind ik moeilijker omdat je rekening moet houden met diverse typen koolborstels en veren.
Ook moet je deze motor veel vaker onderhouden omdat het koolborstelstof in je lagers etc gaat zitten. De collector slijt, deze moet dan weer afgedraaid worden.
Je hebt dus veel meer onderhoud dat je ook nog eens goed moet doen anders is je snelheid weg.
Brushless is daarentegen veel onderhouds vriendelijker en lijkt mij dus ook makkelijker dan een brushed motorrrrrrr.

(dit is overigens geen aanval op jou hoor GVD-Maxx)! :-)

Electro natuurlijk. Veel milieubewuster :mrgreen:

Dat denk je maar....

Je moest eens weten hoe milieubelastend de productie en afvalverwerking van deze accu's zijn. De Toyota Prius wordt ook zo geprezen maar dat zijn accu's in stappen over de hele wereld tot een eindproduct verwerkt wordt en daarmaa hele containerschepen de wereld over varen lijkt niemand te zien en de sloopverwerking moet nog komen....

Er wordt dan soms ook gezegd dat je beter een Hummer kunt rijden en je daarmee minder het milieu belast tov. een Prius.

je kan natuurlijk ook een goedkope nieuwe kopen als je bv met een standaard tamiya motor rijd is het goedkoper en makkelijker om een nieuwe te kopen als onderhouden en o ja als je een nitro vergelijkt met een even dure elektro auto (zelfde merk en prijs) kom je al snel op brushless uit vb: traxxas rustler vxl €350,- en traxxas nitro rustler €310,-

wat bij Huider staan allebei de rustlers voor 329,- :P

maar ik ben nu over, ik ga ELECTRISCH rijden:P:P
instant torque!

Laatst bewerkt:
Goede keuze!

wat ga je nu eigenlijk preciies hale ??:)

@ superboe : is de nitro rustler gewoon niet de traxxas jato ?

wat is nou eigenlijk beter brandstof of elektrisch???:confused:
ik heb zelf elektrisch

Ik vind electrisch, rijd lekker snel als je een bushles hebt en je hebt niet steeds de kosten van brandstof en geen last van herrie;)

Dit ben ik niet helemaal met jou eens! Brushed electrisch vind ik moeilijker omdat je rekening moet houden met diverse typen koolborstels en veren.
Ook moet je deze motor veel vaker onderhouden omdat het koolborstelstof in je lagers etc gaat zitten. De collector slijt, deze moet dan weer afgedraaid worden.
Je hebt dus veel meer onderhoud dat je ook nog eens goed moet doen anders is je snelheid weg.
Brushless is daarentegen veel onderhouds vriendelijker en lijkt mij dus ook makkelijker dan een brushed motorrrrrrr.

(dit is overigens geen aanval op jou hoor GVD-Maxx)! :-)
Ja, maar in mijn geval is brushless veel meer onderhoud door slijtage en gebroken onderdelen door de kracht (is nu ook verleden tijd dankzij mijn nieuw chassis). Uiteraard hebben brushed motoren een beetje olie nodig, maar zolang het geen motor is met vervangbare borstels (dus standaard motor can met fan) koop je voor bijna geen geld gewoon een nieuwe motor...

In jou geval heeft je motor helemaal geen extra onderhoud nodig maar je chassis. Dat heeft niets met het brushless principe te maken, als je in je chassis een goede en snelle brushed motor monteert hebt je ook meer slijtage aan je chassis. Alleen dan met het extra nadeel met veel onderhoud aan de motor, brushes vervangen, anker afdraaien en ga zo door.

Zoals al heel vaak gezegd een brushless hoeft niet snel en krachtig te zijn het is maar net welke je koopt. Pak je dus een vergelijkbaar setje van brushed en brushless is de Brushless altijd het makkelijkste en hoef je nooit iets nieuws te kopen als je er goed mee omgaat omdat er bijna geen slijtage aan de brushless motor zelf is. Dat is bij brushed toch echt anders... de motor zelf heeft goed onderhoud nodig om goed te blijven presteren.

De standaard is gewoon dat een brushless veel makkelijker is en de motor zelf bijna geen onderhoud nodig heeft in vergelijking met een brushed motor. Tegenwoordig zijn brushless setjes helemaal niet duur meer. Na een paar keer een nieuwe brushed motor te kopen heb je de brushless set er meestal al uit.

En ook brushless motoren hebben een beetje olie nodig in de lagers... net als bij brushed ;)

Back