Brandstof/olie lekkage blok.

Vandaag was ik aan het rijden . Dus met het brandstof naar de carb brengen door middel van de uitlaat dicht houden. Hoor ik een lichte sis . Ik ging er van uit dat het het de uitlaat was dus deze nog even goed aangedrukt en gestart.
Echter naar een tijd sloeg hij af dus wou ik hem opnieuw straten maar zat de trekstarter vol met oli/brandstof. Nu heb ik dus de motor open gemaakt maar kan ik niks geks ontdekken waardoor hij lekt. Lager en afdichting zijn nog heel. Echter als ik hem rond draai lekt hij wel op de as waar de trekstarter op zit.

gewoon even schoon maken en opnieuw monteren. ik dee dat ook na elke 5 keer rijden. en als je de afdichting niet vertrouwt gewoon vervangen!

gewoon even schoon maken en opnieuw monteren. ik dee dat ook na elke 5 keer rijden. en als je de afdichting niet vertrouwt gewoon vervangen!

Er komt gewoon met elke zuiger slag lucht en dus ook brandstof tussen het lagger en het asje van de trekstarter door:(. Afdichting van het lagger zelf is nog heel. Leuk zo blokje waar je net een halve liter mee heb gereden. Mischien maar over gaan op een starter box of zo en de achter zijde van het blok dicht maken.

Loc-tite tussen de as en het lager :?: Wat wil je daarmee bereiken dan ?? Nog meer problemen opzoeken ??

De startas loopt normaal in een bronzen lagerbus.... Die zou je ook kunnen vervangen voor lagers (met rubberschildjes) , dat zou wat moeten schelen in de lekkage.

Loc-tite tussen de as en het lager :?: Wat wil je daarmee bereiken dan ?? Nog meer problemen opzoeken ??

De startas loopt normaal in een bronzen lagerbus.... Die zou je ook kunnen vervangen voor lagers (met rubberschildjes) , dat zou wat moeten schelen in de lekkage.

Het lager die als laatste zit is een lager met rubber schildjes. Maar het lekt tussen het asje en de lager zelf door. Van een bronze lager bus is trouwens 0,0 te vinden in dit blokje.

Mijn idee was om tussen het asje en de bus van het het lager te doen zo dat er niks meer tussen door kan.

Ik heb even een foto gemaakt misschien dat het dan wat duidelijker is.

Dit is dus alles waar het uit bestaat.

2011-12-20%25252021.49.59.jpg

Ik denk dat je al een heel eind komt als je dat lager goed schoonmaakt, en als de rubbere schildjes zijn beschadigd het lager te vervangen.

Niet gaan lopen knoeien met zooi die niet in je blokje hoort, dan krijg je alleen maar meer gezeik.

Ik denk dat je al een heel eind komt als je dat lager goed schoonmaakt, en als de rubbere schildjes zijn beschadigd het lager te vervangen.

Niet gaan lopen knoeien met zooi die niet in je blokje hoort, dan krijg je alleen maar meer gezeik.

Bij Loctite denkt iedereen natuurlijk gelijk aan schroefborging.
Dat bedoelde ik niet BTW er zijn nog een hele hoop ander goedjes van dat merk;)

Misschien heb ik het probleem al opgelost maar dat moet ik eerst nog uittesten(Zonder goedjes etc.).
Dus dat zal zaterdag of zondag worden als het weer het toe laat.

Bij Loctite denkt iedereen natuurlijk gelijk aan schroefborging.
Dat bedoelde ik niet BTW er zijn nog een hele hoop ander goedjes van dat merk;)

Misschien heb ik het probleem al opgelost maar dat moet ik eerst nog uittesten(Zonder goedjes etc.).
Dus dat zal zaterdag of zondag worden als het weer het toe laat.

Maar dan ben je alsnog rommel in je blok aan het stoppen die er niet hoort, als er onderdelen versleten zijn moet je die gewoon vervangen of repareren, en in dat deel van 't blok wordt 't best heet, dus er zijn maar weinig materialen die bestand zijn tegen die hitte, waaronder locktite.

Just my 2 cents.

Back