brandstof power boot

hallo mensen,

heb een nieuwe aanschaf gedaan. ik heb een navicraft unlimeted power boot gekocht. nu staat er bij dat er 1:35 mengsmering in moet.
kan ik dit gewoon tanken bij een pomp?

alvast bedankt

Je kan dure motul kopen of goedkope action synthetische 2takt olie kopen.
Je hebt op 35 liter benzine (euro 95) 1 liter olie nodig.
Een kannetje zit meestal 5 liter in.
35/5=7 dus je hebt 1/7 (doe 150 ml is iets ruimer olie ivm inlopen ) liter olie nodig in je kan en hier tank je 5 liter euro bij, beetje schudden en klaar

Niet lullig bedoeld hoor.......

Maar zou je je niet eerst eens in gaan lezen :?:
Als je niet eens weet dat je 1:35 niet gewoon bij de pomp kan gaan tanken .......

Ook niet lullig bedoeld,
Iedereen is ooit beginner geweest en de meningen over benzine en olie voor een boot verschillen nogal.
Beter vragen dan bromfiets benzine proberen ;)
Idd veel lezen

precies maar bedankt dat jij me in ieder geval op weg helpt!! top.
Alleen is de boot niet helemaal nieuw meer er is al een stuk of 6x mee gevaren. als nog gewoon 150ml doen?

Wat voor motor ligt erin, heb je misschien een foto?

Met getunede Zenoah's en RCMK's word 1:18 gevaren, met zo'n standaard imitatie blokje 1:25.

En inderdaad bij mij komt er niet minder dan Motul in, flesje kost 15 euro, maar is zeker goedkoper dan een nieuw blokje omdat ie te weinig of slechte smering heeft gehad..

"ik" zou de 1:35 aanhouden zoals aangegeven, 6x varen is nog steeds indraaien iets teveel olie kan weinig kwaad, te weinig olie kan veel schade doen.
150ml op 5 liter is iets meer olie dan 1:35 na een halve liter ff bougie checken op kleur, is ie mooi koffie bruin je brandstof zo houden.

ik weet trouwens niet wat er voor olie eerst in heeft gezeten. kan ik dan toch gewoon die 2takt olie van de action halen? of is die duurdere beter?

De duurdere is beter. net als bij je auto je kan er gammanol van een tientje een kan in doen of van de top merken een kannetje van 70 euro. Ik gebruik de duurdere olie in mn auto (niet rc) en de action 2 takt in mn scoot.

Een boot krijgt veel vocht te verwerken, je wil ongeacht water blijven smeren. Heb je een goed gekietelde zenoah of rcmk doe de motul, is het een standaard no name blok ga lekker goedkoop.

Na het varen tank leeg maken motor leeg draaien, bougie eruit beetje olie of wd40 erin 2x rustig trekken bougie terug draaien en je bent klaar om je boot weg te zetten.

1:35 is minder olie dan 1:23 of 1:18 mijn zenoah is 1:23 , doe meestal 1:21
Goed je handleiding lezen. Welk merk is het?

Ander puntje, heb je een failsafe ?

een navicraft unlimited..
Denk gewoon standaard. heb hem over genomen van iemand. zit verder geen handleiding bij.. ook geen failsafe, maar probeer eerst rustig aan te varen

5w40 is motor olie, er moet synthetische 2 takt olie in.

Failsafe zet de motor uit bij zender storingen, denk aan lege accu in de boot, of water in je ontvanger, heeft niets met rustig varen te maken ;)

Back