brandstof shovel versnellingen

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Anonymous, 18 nov 2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    goedendag,
    ik ben bezig met een brandstof shovel.
    deze gaat rijden op een 36cc kettingzaag blok.
    nou wou ik graag weten hoe ik de shovel voor en achteruit kan laten rijden.
    misschien d.m.v. een soort versnellingsbak ik hoef echter geen versnellingen. alleen voor-en achteruit.
    gr Ewout
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dit en je andere vraag moet je denk ik meer in de scene van de Robowars kijken gezien het formaat wat het moet gaan worden......
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    doet er niet toe wat mijn bedoelingen zijn,
    ik zou alleen graag willen weten hoe zo'n versnelling werkt.

    bvd Ewout
     
  4. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.353
    Locatie:
    Woerden
    Ewout.
    Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Je kan een mechanische oplossing kiezen bijvoorbeeld een keerkoppeling.
    Een andere manier is hydrolisch. Door de hydromoter via de ene of via de andere kant van olie onder druk te voorzien zal hij linksom dan wel rechtsom draaien. Als je die hydromotor met de as koppelt kan je voor en achteruit rijden.
    Nog weer een andere mogelijkheid is om een generator aan je benzine motor te koppelen. Deze wekt stroom op die je kan gebruiken om via een elektromotor de as aan te drijven. Door de spanning om te keren kan je de elektromotor links en rechtsom laten draaien dus vooruit en achteruit rijden.
    Het idee van Roelof is zo gek nog niet, kijk eens bij de robot war scene, daar maken ze van alles en nog wat aangedreven door benzine of elektromotoren en hebben ze misschien wel een goed idee voor jou.
     

Deel Deze Pagina