brandstof slecht ,verkeerde afstelling, of wat wie o wie

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door P@trick, 12 aug 2003.

  1. P@trick

    P@trick Guest

    Ik rijd dus al enige tijd op modeltechnics dynaglow 16% en gisteren voelde ik mijn zuiger kleven na enige rondes rijden en afkoelen voelde ik mijn zuiger vast zitten maar wel beweging.
    Vandaag heb ik mijn blokje gesplitst en wat vond ik daar gigantisch veel op gedroogde olie resten zwarte kleverige drap en enz.
    ik heb mijn zuiger en cilinder helemaal schoongemaakt door weken in afterrun.
    maar het heeft wel een opflikker gehad.

    is dit nou een verkeerde afstelling of verkeerde brandstof.
    ik was 3dagen geleden bij de modelbouw winkel en zij dus dat ik mijn auto gigantisch vond roken eigenlijk gewoon teveel en vroeg hun mijn afstelling na tekijken wel die was goed volgens hun en hoe meer rook des te beter maar in mijn eigen is te veel rook teveel olie roken moet maar blauwe pluimen dat het parkeer veld blauw staat is wat overdreven volgens mij.

    zou zo een picco motor nou gewoon moeite hebben met dynaglow moet ik op tornado rijden kwa geld boeit het me niet zo maar ik hoorde dat modeltechnics beter was omdat hij vetter was.

    ik moet nu dus ook een nieuw zuigerzetje hebben wie weet waar ik die het best en het voordeligst kan krijgen

    bvd
     
  2. Misschien komt het door het warme weer van de afgelopen dagen? dat de brandstof door de hoge temperatuur en tijdens het afkoelen is gaan kleven????
    Was je motor niet overhit?
     
  3. BlackFox

    BlackFox Guest

    Dit lijkt wel stom , maar heb je ook wel eens geschud met de brandstof ?
    Ik denk dat het ook door het warme weer komt en niet genoeg koeling, dat verklaart dan ook die overmatige rook.Is je cilinderset nu volledig naar de klote door alleen het zuiver te maken of was hij al eraan met die rotzooi wat erop zat ?

    Zoveel heb je trouwens toch nog niet gerede met die SS, ofwel ?Anders zou die Protech daar ook zeker last van hebben.
     
  4. P@trick

    P@trick Guest

    ik reed alleen tussen 10 en 12uur savonds en nee da motor was niet over hit en jah de motor heeft al zo een 5 tot 8 liter verbruikt en en jah ik schud elke dag met de jerrican.
    hij is nog niet echt hele maal naar de k l o t e maar hij start wat moeilijker dus wil gewoon een nieuwe zuigerzet hebben.
     
  5. BlackFox

    BlackFox Guest

    dat hij moeilijker start wil nog niets zeggen, stel hem eens opnieuw goed af, rijdt er een paar tankjes mee en als hij et dan nog doet, dan zul je wel idd een nieuw setje nodig hebben.
     
  6. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Dat zwarte spul dat kleeft is olie dat verbrand is... Je rijdt volgens mij op wonderolie, dat gaat op ten duur aankoeken. Koelt wel goed, en zorgt voor een betere afdichting van je zuiger/cilinder configuratie alleen die zwarte troep moet je niet hebben.. Probeer eens Tornado inderdaad, of een huismix met maar 2% wonderolie, rest synthetisch...
     

Deel Deze Pagina