Brandstof uit motor

Sinds enig tijd lekt er brandstof uit mijn motor van mijn Rs4.

Gisteren heb ik de motor uit elkaar gehaald om deze schoon te maken.
De lek die ik heb komt vanuit de achterkant. Vanuit de motor (tussen de motor sproeit er dus nitro) waardoor mijn auto de hele tijd helemaal nat is van de nitro. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Zelf dacht ik dat de auto misschien rijker ingesteld moest worden of dat er misschien een rubber ontbreekt (zie foto). Er lekt namelijk ook erg veel nitro uit de uitlaat als de auto aanstaat.

Op de plek waar het metaal (weet de naam niet) met gloeiplug erin komt zit er geen rubber. Kan dit de reden zijn dat er nitro gesproeid word hier uit?

6046716422_9bef3f0704.jpg

6046716036_e4cc888221.jpg

De enige plek waar rubbers in je motor horen te zitten is in je carburateur en je uitlaatpoort.

Onder je koelkop horen 1 of 2 ringen (shims), als die er niet in zitten zou het kunnen lekken.
verder ff kijken of jhe uitlaatrubber niet gewoon vergaan is. Dan kan hij gaan lekken.

En als je je koelkop aandraait, dit kruislings doen zodat alles netjes gelijkmatig aangedraaid wordt. Ook dit kan lekken tegen gaan.

en kijk even of er wel een koperen shim onder je gloeiplug zit..
Dit zijn zo ongeveer de meest voorkomende lekkages.

Heeft de lekkage nog een mooie zuivere kleur of is het donker?

Is het donkerkleurig is het verbrande brandstof en moet je het bij de uitlaat zoeken. Is het nog licht van kleur is het obverbrand en duid dat op een lekkage bij kop, carburateur, plug en voorlager.

Inderdaad komt de verbrandingskamer met 1 of 2 dunne ringen op de cilinder. Deze ringen bepalen de volume van de verbrandingskamer (compressie) en dienen als pakking.

En het kruisliks aandraaien moet je wel in stappen doen.

Back