Brandstof witte vlokken/druppeltjes.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door WonderTiger, 9 okt 2014.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb nu ook mijn brandstof binnen (leuk verjaardags cadeau van een race maatje). Maar heb even een vraag m.b.t. deze brandstof. Ik heb in de brandstof allemaal kleine witte druppeltjes/vlekken zitten, weet iemand wat dit is? Het zijn geen luchtbelletjes, iig het lijkt er totaal niet op. Weet iemand of dit normaal is? Thx alvast. Sorry voor de vele vragen, ik hou er binnekort mee op haha.

    Foto:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Als je schud en deze een tijdje laat staan zie je dat nog steeds? Welke brandstof is het eigenlijk?

    De brandstof die ik gebruik heeft dat in elk geval niet, die is loepzuiver van uitzicht :).
     
  3. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Zou vanmiddag eens schudden. Er was als het goed is RB voor me besteld, maar xceed gekregen. Zou vast niet veel uitmaken het verschil tussen merken?? Maar vreemde was dat hij niet gesealed was toen ik hem open draaide. Daarnaast zag ik deze witte druppeltjes in de brandstof en vroeg me af of het normaal was....
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat je er mee accoord gaat dat je RB besteld en anders geleverd krijgt.....

    OK, Xceed is niets mis mee maar toch. Goed schudden is heel belangrijk, ten alle tijden wanneer je er brandstof uit haalt. Methanol is namelijk een gemeen goedje wat zich slecht laat mengen met oliƫn. Dan kan er altijd een kleine afscheiding ontstaan.

    Is het een verontreiniging kan je het filteren door het over te gieten naar een andere can via een trechter met een koffiefilter.
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Wat me tegen stond is wanneer ik de dop open had gedraaid geen seal zag zitten. Geen idee of dat er wel op had moeten zitten (nog nooit eerder nitro gekocht). Ik ga vanmiddag even goed schudden en laat het weten!
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2014
  6. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Ik gebruik nitro in blik en dat is altijd gesealed. Denk dat zo een plastic fles ook gesealed hoort te zijn.
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Hier een foto na het schudden. Wat vinden jullie ervan? Ik vind de kleur ook wel erg helder? Ik dacht dat het toch wel altijd oranje was.

    Zijkant:
    [​IMG]

    Bovenkant:
    [​IMG]
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Naar de kleur moet je niet kijken hoor, die heb je van blauw tot oranje tot bijna doorzichtig...

    Echter zou ik me toch niet helemaal gerust voelen met die stippels erin...
    Probeer het eens eruit te halen via een koffiefilter zoals Roelof hier al zei.

    Ook ik zou het niet aanvaarden om Xceed te krijgen als je RB besteld had!
     
  9. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Gewoon contact opnemen met de leverancier.

    T zou zonde zijn je motor aan gort te draaien.
    Als je dan aanklopt bij de leverancier heeft ie nog gelijk ook als hij dan zegt had je maar gelijk moeten komen is geen garantie.

    Dus gewoon terug.
     

Deel Deze Pagina