brandstof

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door MobFigure, 20 sep 2003.

  1. MobFigure

    MobFigure Guest

    Welk merk brandstof gebruiken jullie en wat betaal je ervoor?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik meng zelf en betaal ongeveer per liter zo'n 5 tot 6 euro voor mengsel met 10% olie en 25% nitro
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    tornado 5liter 36,95
    dynaglow 16% 23€
    TQ 16% (gelijk aan tornado) 2,5liter 22,50€ 5liter 40€
    supaglow 5liter 20€

    dit was het wel zo een beetje
     
  4. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    ikke ook tornado fuel meen 10% maar durf het niet met zekerheid te zeggen :oops:
     
  5. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik neem toch echt aan dat je motortje het niet zo fijn vind supaglow te drinken.
    Alle waren naar zijn geld denk ik zo.
     
  6. P@trick

    P@trick Guest

    weet het niet.

    supaglow en dynaglow zijn voor goedkope motors best goed.

    en er zullen mensen zijn die langer met hun motor doen daardoor.

    het smeert beter.
     
  7. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k heb de brandstof van 2brothersRC, die mengen het zelf, dat is gewoon 16% nitro en ik dacht 8 % wonderolie, maar dat weet 'k niet zeker...
    't kost 27 euro per 5 liter ofzo, 1 liter is 8,50 ofzo...

    reden dat 'k dit heb is dat de wonderolie blijft smeren ook al staat 't motortje te krap waardoor 'k niet alles in 1 klap stuk rij...
     
  8. MobFigure

    MobFigure Guest

    mwah, ik woon in dordrecht, dus ga niet helemaal naar 2 brothers, en pk heeft geen keuze
    die hebben alleen tornado.
    Nu hoorde ik van sphereman dat er nieuwe tornado was met meer olie wat weten jullie daar van?
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Die bestaat al lang ! Dat is de zgn. oil+ brandstof.

    Voor de hobby-rijder zeker een aanrader, dat beetje extra smering is amper merkbaar in de prestaties op straat maar zorgt zeker voor een langere levensduur.
     
  10. MobFigure

    MobFigure Guest

    IS het niet aan te raden voor circuit dan? omdat je zo benadrukt voor op straat
     
  11. P@trick

    P@trick Guest

    circuit 1:8 die halen alles uit de auto.
    als jij begint met circuit rijden is de oil+ brandstof de zelfde aanrader.

    het gaat er gewoon om als je niet de maximale performance nodig hebt je het beste met oil+ kan rijden en je moet ook nog leren afstellen en dan is extra oil ook lekker.
     
  12. MobFigure

    MobFigure Guest

    Ik heb het nog niet gezien bij pk alleen de standaard tornado.
     
  13. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    die oil+ hebben ze gewoon in de winkel staan en rijd wel goed. En zeker als je je motor wat langer wil gebruiken dan de echte fanatieke rijder.
     
  14. P@trick

    P@trick Guest

    als je nog langer met je motor wilt doen kan je ook de 16% verlagen.

    neem 10% rijd de auto ook minder hard heb je betere controle en dan kan je dat later opvoeren naar meer % en dan het maximale uit je auto halen
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    http://www.pkracing.nl/nitrofuelpage.jsp
    Kijk naar de text waar over oil+ wordt gepraat.

    Maar het klopt, de wedstrijdrijders (en de meeste anderen die lid zijn bij een club) weten hoe een motor optimaal in te regelen zonder schade te veroorzaken en dan soms ook een standje minder voor maximale levensduur. Een straatracer heeft die ervaring vaak niet en kan een motor soms veel te krap zetten omdat ie dan hard gaat en is die extra beeltje olie optimaal.
    Ook snelheid en dus koeling speelt een rol. Veel goedkope auto's zijn vaak niet zo snel en wordt er nog eens een tourwagenkap over de hele motor heen gezet wat niet bevoordelijk is.

    De standaard setup is iets van 10% olie maar ik geloof dat Tornado zelfs met hun standaard brandstof op 9% zitten. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de eigenschappen van de soorten olie.
    Op grote wedstrijden wordt er zelfs met 7% gereden (en zelfs minder), het geeft nog steeds genoeg smering om een aantal rondes mee te gaan en je hebt dan effe iets meer methanol, de snelste motoren komen namelijk wel eens net effe te kort om een heat uit te rijden.

    Als je denkt dat olie smering geeft en daardoor juist snelheid geeft zit je gedeeltelijk fout. Olie is in je brandstof een vrij dikke substantie en dus ook voor afremming van de zuiger zorgt.
     
  16. P@trick

    P@trick Guest

    euh die 16% waar ik het over heb staat voor de percentage nitro(of methanol) die in het blik zit dus met minder nitro rijd de auto minder hard en wor dhij ook stukken minder heet nitro is schraal dus minder nitro meer olie dus meer smering langere levens duur motor.


    kijk als je meteen begint met een serpent 705 met een novamega sx12 r motor is het niet verkeerd denk ik om op 10% nitro te rijden a om hem in te rijden en B het vermogen van het motortje legt lager de top haal je toch niet leren sturen moeten we eerst.

    rijd lekker op 10% nitro en als je de auto goed aan kan ga dan naar 16% en smoke them
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Minder Nitro is meer methanol, beide zijn schraal (smeren niet)
    De hoeveelheid olie blijft hetzelfde :wink:
     
  18. P@trick

    P@trick Guest

  19. MobFigure

    MobFigure Guest

    ja dus roelof welk merk raad je me aan voor een nieuwe auto voor op circuit?
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik wil niets aanraden, zelf mengen vind ik het beste maar vooral ook het goedkoopste.
    Op het moment is tornado best goed te noemen, alle problemen van vroeger zijn achterwege maar ook ModelTechnics en R&Bfuel zijn goed te noemen.
    Uiteraard valt de door de winkel gemengde brandstof ook onder zelf mengen omdat ze ook volgens vaste gegevens/materialen mengen waar ze zelf goede ervaringen mee hebben en vaak daarmee ook goedkoper zijn dan de merken.

    Het voordeel van echt zelf mengen is gewoon dat je weet wat erin zit en jezelf de schuld moet geven als het niet goed is. Van alle verkrijgbare brandstoffen kan de samenstelling iedere keer weer anders zijn zonder het te weten wat het aan je motor doet........
     

Deel Deze Pagina