Brandstof

• Topicstarter Topicstarter Remo
  • Startdatum Startdatum
R

Remo

Guest
hallo
Wie kan mij eens het verschil tussen al die soorten brandstof uitleggen
Ik zie de eeen met 16% rijden
Gebruik zelf 10%
En inrijden schijnt met 5% te moeten
Maar waar staat die ..% voor is dat de olie of de brandstof
En met welke verhouding haal je dan de beste resultaten

groeten Remo

correct me if im wrong.

de % staat in dit geval voor de nitro percentage.

16% rijd iedereen mee en soms rijden de mensen hun auto in met 10%

ik geloof verders niet zo in 5% dat schiet niet op

De percentages bij brandstof geeft de hoeveelheid Nitro aan. Nitro is een goedje die op zijn beurt het vermogen bepaalt maar als tegenhanger ook de slijtage.

Hoe meer Nitro des te feller je motor wordt en je auto sneller optrekt, in snelheid zal je niet veel merken. Maar meer Nitro is ook meer slijtage.

Standaard auto brandstoffen hebben 10% olie (staat soms aangegeven), Tornado kent een oil+ brandstof waar iets meer olie in zit, olie smeert en geeft een langere levensduur maar meer olie is ook een afremmer in performance.

Gaat het je om de performance moet je 16% rijden en gaat het om plezier moet je 10% nemen met eventueel de oil+

5% om in te rijden kan inderdaad, inrijden moet voorzichtig gebeuren en is soms een vervelend en kostbaar werkje (veel brandstof, weinig lol). Een brandstof met 5% Nitro is lekker goedkoop om zo te gebruiken, Nitro is namelijk de duurste onderdeel in de brandstof.

die % staat voor de nitro die er in zit...

16% gaat dus 't harste.. maar daardoor slijt je motor ook 't meeste...

met 5% inrijden heb 'k nog niet gehoord maar met 10% wel en dan rijden met 16% komt wel vaak voor...

't ligt ook beetje aan je motor die je hebt.... de meeste nitro mensen rijden met 16%...

Bedankt voor de antwoorden

Ga het dan nu maar eens proberen met 16%
Mijn tamiya xb is nu niet vooruit te krijgen vergeleken met andere auto`s
Hij trekt wel goed op maar wil niet op toeren komen dus loopt ook niet zo snel
Hij start wel met 2a3 keer trekken blijft goed stationair draaien maar die snelheid!!!!!!!!!
Een electro auto loopt nog sneller 8O 8O

Remo zei:
Bedankt voor de antwoorden

Ga het dan nu maar eens proberen met 16%
Mijn tamiya xb is nu niet vooruit te krijgen vergeleken met andere auto`s
Hij trekt wel goed op maar wil niet op toeren komen dus loopt ook niet zo snel
Hij start wel met 2a3 keer trekken blijft goed stationair draaien maar die snelheid!!!!!!!!!
Een electro auto loopt nog sneller 8O 8O

Ligt misschien niet aan de brandstof, maar aan je afstelling van de motor :wink:

`voor het tgs chassis is een speed tuned gear te krijgen, probeer die eens, dat scheelt ook een hoop
anders zijn ze idd niet snel....
en uiteraard je motor goed afstellen..

Back