Omdat het de laatste tijd nogal rustig is op dit forum, lijkt het mij en ik denk ook voor andere heli vliegers
interesant om een nieuw onderwerp cq discussie te starten.
En wel het volgende, BRANDSTOF!!!!!!!!!!!!
Uiteraard is dit in het verleden veelvuldig besproken, maar ik denk dat door het huidige aanbod van nieuwe motoren
en carburateurs het toch zinnig kan zijn om dit onderwerp opnieuw beet te pakken.
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er erg snel het advies aan nieuwe helivliegers wordt gegeven om maar meteen
de dure brandstoffen met hoge nitro percentages te gebruiken, terwijl er zat alternatieven zijn die een stuk betaalbaarder zijn
en ook een goed resultaat kunnen geven.
Graag zie ik dan ook reacties van vliegers ( en die zijn er zat) die dus niet met die dure brandstoffen vliegen en hun ervaringen en set-up hier willen delen
om aan te geven dat het ook anders kan.
Gr,
Mario
interesant om een nieuw onderwerp cq discussie te starten.
En wel het volgende, BRANDSTOF!!!!!!!!!!!!
Uiteraard is dit in het verleden veelvuldig besproken, maar ik denk dat door het huidige aanbod van nieuwe motoren
en carburateurs het toch zinnig kan zijn om dit onderwerp opnieuw beet te pakken.
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er erg snel het advies aan nieuwe helivliegers wordt gegeven om maar meteen
de dure brandstoffen met hoge nitro percentages te gebruiken, terwijl er zat alternatieven zijn die een stuk betaalbaarder zijn
en ook een goed resultaat kunnen geven.
Graag zie ik dan ook reacties van vliegers ( en die zijn er zat) die dus niet met die dure brandstoffen vliegen en hun ervaringen en set-up hier willen delen
om aan te geven dat het ook anders kan.
Gr,
Mario