brandstoffilter

Beste allemaal,

Ik wil een nitro auto kopen, en daarvoor ook een brandstoffilter. is een brandstoffilter puur om motorschade te voorkomen, of heeft het nog invloed op de prestaties.
ik hoop op snel bericht!
tanx

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste truggy dirkie .
Je lettertype is echt niet lekker te lezen ,ik zou dat toch maar een veranderen.
Je post een bericht over brandstoffilter in een subforum over laden en accu,s .
Ik denk dat je je vraag beter in het auto deel en dan het deel brandstofwagens kunt stellen .
Verder heeft een filter geen nadelen voor de prestatie,s .

ps Welke ervaringen heb je al met modelbouw ??

Groeten Wiebe

enkel moterschade door voorkoming van zand in je moter.
maar er zijn merken die een filter in de tank inbouwen.
een extra filter kan natuurlijk altijd maar zorg er wel voor dat je filter groot genoeg is. anders zou het kunnen dat je moter niet genoeg brandstof meer krijgt

Brandstoffilters worden door de ene graag gebruikt, door de ander niet..
Soms willen ze 'valse' lucht aanzuigen, waardoor je motor niet lekker loopt (let op, soms)
Ook kan het gebeuren dat ze verstopt raken door het e.e.a , voordeel is natuurlijk wel dat deze zooi niet in je motortje is gekomen :)

enkel moterschade door voorkoming van zand in je moter.
maar er zijn merken die een filter in de tank inbouwen.
een extra filter kan natuurlijk altijd maar zorg er wel voor dat je filter groot genoeg is. anders zou het kunnen dat je moter niet genoeg brandstof meer krijgt
maar wat is dan eigenlijk groot genoeg voor een toki 06 engine? en waar staat die 06 eigenlijk voor?

toki 06 zegt mij helemaal niets.

als je niet goed weet welk brandstof filter te gebruiken zou ik eens naar een winkel gaan en daar eens informeren.
maar de meeste bandstof filters zullen wel goed zijn.
ik heb ze van allerlei merken gehad en nooit problemen mee gehad.

hoe tank je trouwens en op wat ondergrond rij je ?
als je alleen verhard rijdt hoef je niet zo bang te zijn dat er vuil via je tank in je moter komt maar als je onverhard rijdt wel.

Gewoon rijden kan natuurlijk altijd...

Heb een filter in de tank en eentje net achter de takk. Werkt perfect hoor.
Als je filters proper zijn kan de nitro zonder problemen naar de motor.

Toki 06 is dus een .06 motor en heeft dus iets van 1,05cc. Dat betekend dat we hier over een 1:16 auto praten, zie ook een ander topic:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/algemeen-autos/163148-2-rc-auto%60s.html

Je mag er van uit gaan dat er een filter in de tank zit maar een extra filter kan zeker geen kwaad.

Tuurlijk wel. Gewoon een buggy/truggy of een andere auto en slicks erbij kopen...

Ik had je al gevraagd om eerst te verdiepen in de materie voordat je hulp gaat bieden, dit is een reactie van niets.....
Overigens als je serieus onroad wilt zien moet je over 2.5 week in Rucphen komen kijken, dan zal je zien dat een onroad bandje niet alles is....

Laatst bewerkt door een moderator:
Back