brandstoftank

• Topicstarter Topicstarter Erik Jonkman
  • Startdatum Startdatum
E

Erik Jonkman

Guest
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een charter, ik vroeg me het volgende af over de brandstoftank.

Hoe kan ik deze het beste vastzetten? Hij past net niet in de voorste ruimte, dus ik had nu bedacht om met een maar extra latjes op de bodem te plaatsen en dan daar de tank op vast te zetten. Is het mogelijk deze vast te lijmen?

Alvast bedankt,

Erik

kan het iets duidelijker, ik snap de bedoelin niet helemaal.
Maar als het gewoon voorin de romp is kan je in principe de bevestiging maken die je wilt.

Of het mogelijk is om de plastic tank met lijm te bevestigen aan het hout, dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Zoja welke lijm het best.

Erik,

ik zou de tank niet vast lijmen.
Allereerst heb ik zelf geen ervaring met een charter, maar ben even aan het zoeken geweest en heb de volgende website gevonden.
http://www.rcvliegen.nl/projecten/charterafwerking.php
Op deze site zie bijn onderaan de pagina een afbeelding van de tank en de locatie van de tank.
Ik zou niet veel afwijken van de standaard locatie van de tank.
Daarnaast zou ik de tank in pakken in zacht schuim, geen piepschuim. Het inpakken van de tank in zacht schuim voorkomt dat de brandstof in de tank gaat schuimen wat tot gevolg kan hebben dat de motor slecht loopt en afslaat.

Groeten
Arjan

Hoebedoel je

Hij past net niet in het voorste ruimte.
IK heb een grotere tank dan jij heb
en die van mij past makkelijk 250 cc tank.
Hij steekt wel een klein beetje uit aan de achter
kant maar nie echt veel.

Ik zal de tank vandaag ook even vast maken
en dan helemaal afwerken en klaar is Andry :D.

Voor vragen erik stuur mij maar een mailtje of bel me
je hebt me nummer. Anders kan je het nummer vinden
via Skype

M.v.g.

Andry Sappe´

het lijmen blijft wel een mogelijkheid als het niet anders kan, ik zou het dan proberen met bisonkit of bisontix

Nee, brandstof tanks lijm je niet vast in een model maar pak je in met matrassenschuim. Voor de rest netjes houden aan de aanwijzingen van de motoren fabrikant met betrekking tot de plaatsing van de tank.

Bij het vastplakken ga je jezelf vele problemen op je nek halen met betrekking tot het betrouwbaar laten lopen van de motor. Tillingen is schuim in de tank en lucht in de leidingen.

Back