Brandstoftank

Goedendag,

Hoe krijg ik oude brandstof (nitro) uit mijn tank.
Was net bezig mijn auto optebouwen na de grote schoonmaak en zag in de tank in een hoek een oranje goedje zitten , hoe kan ik dit weg krijgen.
Het is wel vloeibaar neem aan dat dit olie is.

groetjes Roger

Wat je ziet zitten is olie. De brandstof (methanol) zal al wel vervolgen zijn.

Probeer er eens een beetje verse brandstof in te doen, om te kijken of de oude olie daarin weer oplost.

Bedankt voor je snelle reactie,dan kan ik beter wachten dat ik weer ga rijden anders heb ik het er over een tijdje weer in zitten.
Kan ik dan de tank vullen en gaan rijden of eerst een beetje in de tank kijken of het oplost en dan weg kiepen.

Je moet de auto nooit weg zetten met brandstof in de tank (leidingen).

Probeer eerst de tank schoon te krijgen voordat je gaat rijden. dat oude spul kan nooit goed zijn voor je motor. als het al uit de tank komt zal je carburateur er door verstopt kunnen raken.

Ik zet de auto nooit weg met brandstof in de tank rij hem helemaal leeg of zuig hem leeg met tankfles maar restjes blijven altijd achter.
Zal eerst de tank reinigen en dan pas gaan rijden.

Met remmenreiniger even een laagje inspuiten en de tank met de vingers op de nippels even goed schudden, dan moet die wel schoon zijn. Kwaad kan het zeker niet.

vervliegt de remmenreiniger of is het geen probleem als je er naderhand weer brandstof in doet.
Ik wil geen chemische reactie hebben

Gewoon tankdop open, de tank op zijn kop houden en alles eruit gooien. De rest vervliegt wel.

Soms spuiten /spoelen wij de tanks schoon, het filter kan wel eens verstopt raken. Hier zijn twee manieren voor, a) met verse nitro spoelen b) met remreiniger uitspuiten.

Its quite easy.

Heb net een bus remmenreiniger gehaald en natuurlijk direct geprobeerd het werkt super alle ollie resten zijn eruit.
Bedankt voor jullie goede adviesen.

Remmenreiniger vervliegt, schoonmaakmiddel niet en zal een laag vormen die tijden het rijden terug loskomt en mee je motor ingaat.

Dus zou toch ook remmenreiniger gebruiken.

Back