Brandweer Haakarm MB Antos

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door firezaltbommel, 22 apr 2020.

  1. firezaltbommel

    firezaltbommel

    Lid geworden:
    12 feb 2007
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zaltbommel
    Inmiddels heeft dit project niet helemaal stil gelegen. In houten had ik het eerste resultaat van het printen al bij, maar ik zie dat ik hier geen update heb geplaatst dus die komt nu.
    Voor de haakhoogte heb ik de maat aangehouden die in de handreiking staat die door het NIPV is uitgegeven. Maak daarop ook mijn haakarmbakken.
    Alle draaipunten heb ik voorzien van kogellagers.
    Om het witte deel te kunnen plaatsen heb ik het eind los gemaakt en daar komt dan een los deel op dat het frame weer tot een geheel maakt.
    Ik had nu de motoren voor de cilinders in de cilinders verwerkt maar dan kwam ik slag te kort.
    De hoek die de cilinderstangen konden maken was niet groot genoeg dus ik moest een nieuw deel printen waardoor de cilinderstangen wel een grotere hoek kunnen maken.
    De aandrijving van de cilinders ga ik nu anders oplossen. Er komt nu maar 1 motor die beide cilinders gaat aandrijven. Dit ga ik aandrijven met tandwielen.
     
    Alex Kooijman, sandertrucker, Swen en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. firezaltbommel

    firezaltbommel

    Lid geworden:
    12 feb 2007
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zaltbommel
    Inmiddels weer wat verder met tekenen.
    De wielkasten zijn getekend en bijna alle onderdelen die aan het chassis komen, alleen de adbluetank moet ik nog tekenen. Op de tekening is nu een frame van een 6,7 mtr container geplaatst.
    De printer heeft inmiddels ook al weer wat uurtjes staan printen. De wielkasten zijn inmiddels ook geprint. en de dieseltank is die nu mee bezig. Hierna kunnen de uitlaat en de adbleu tank worden geprint als ik die getekend heb.
     
    ozy, Marc w, Modeltrucker93 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    887
    Locatie:
    Den Haag
    Netjes Remco. Leuk dat je het project weer oppakt. Oplevering ergens rond april 2024 in Dortmund??
     
  4. firezaltbommel

    firezaltbommel

    Lid geworden:
    12 feb 2007
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zaltbommel
    Ja dat is wel het uiterste dat ik het klaar wil hebben. misschien wel eerder
     

Deel Deze Pagina