Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
met een brandweerbouw in het hoofd, ben ik op zoek naar koppelingen voor de waterdarmen. Nu heb ik ondertussen al foto's gevonden maar geen idee waar ik deze kan vinden.
Weet iemand hiervoor een shop of is dit allemaal zelfbouw?
Seeyah,ga eens op visite bij een brandweerkorps,en maak foto van de echte.Misschien kun je wel een echte lenen om maten over te nemen.
Als het dichterbij was kon je er een bij mij lenen.
gr.adrie
ik heb zelf ook een brandweerwagen gebouwd een Scania zelf heb ik een aansluiting van een airbrush spuit gebruikt je klikt de ( blus) slang d'r zo in een uit en ik heb rode rubber slang dat gebruikt wordt als benzine slang in modelvliegtuigen als blus slang
Officiële benaming in Nederland is de storz-koppeling, wellicht dat je dan meer vindt. Als je meer info wil hebben, doe even een PB. Zit namelijk zelf bij de brandweer.
Zelfbouw is bij mij de laatste optie voor zoiets vanwege de aantallen die ik nodig heb
@Eefje
Het idee van de airbrush koppelingen spookt ook door mijn hoofd, weet alleen niet goed hoe het zit met het water en corrosie? Heb jij daar al last mee ondervonden?
@Key
Die brandstoffilters had ik ook gezien en doe komen nog het mooist eruit. Weet jij toevallig of dit gewoon metrische aansluiting is? Dit om ook vaste koppelingen/nippels in de watertank en op de opbouw vast te schroeven?
Ik weet niet of je al een oplossing hebt voor de koppelingen?
Echter heeft Leimbach in zijn leveringsprogramma snelkoppelingen voor hydrauliek. Maar daar kan natuurlijk ook water doorheen.
De koppelingen zijn op basis van M3 of M5 draad waar je weer slangpilaartjes voor kan krijgen bij Leimbach.
Zie hieronder een link naar wat ik bedoel, wellicht is dat wat voor je?