brandwerende plaat

ik wil in een kofer een ruimte maken dat omringt is door brandwerende platen voor het laden van lipo's . Vroeger had je daar asbest platen voor, wat moet je daar nu voor gebruiken ? Moet wel makelijk verkrijgbaar zijn.

Bart,

aluminium of rvs moet dat wel overleven toch? gaat alleen om een omhulsel voor de accu neem ik aan? niet voor alles in de koffer?

Probleem met deze twee is dat ze voor geen snars isoleren, en dus als nog de rest van de koffer in de fik kan gaan, die asbest plaaten bijvoorbeeld geleiden geen warmte waardoor, de rest van de koffer heel blijft .

Bart,

Als je de koffer op een 18mm MDF plaat zet, isoleert dit de ondergrond.

De binnenzijde van de koffer dient wel geheel elektrisch geisoleerd te zijn. Dus geen zichtbare metalen oppervlaktes.

Probleem met deze twee is dat ze voor geen snars isoleren, en dus als nog de rest van de koffer in de fik kan gaan, die asbest plaaten bijvoorbeeld geleiden geen warmte waardoor, de rest van de koffer heel blijft .

Bart,

Hout wat achter Alu of RVS plaat zit krijg je met een lipo niet in de fik .:D

Waarom wil je een lipo in een koffer gaan laden .

Ik laad ze gewoon als andere op de plank naast de lader .

Lipo´s laad Ik als Ik er bij ben om het proces te kunnen onderbreken als er iets zou zijn .

Maar in al die jaren nog nooit iets gehad bij het laden .

Als je bedenken hebt koop dan gewoon een Lipobag .;)

Mvg Johan

Gips? Kan hoge temperaturen hebben en geeft de warmte niet snel door. Absorbeert nog wat eventuele vloeibare chemicaliën ook.

ik wil in een kofer een ruimte maken dat omringt is door brandwerende platen voor het laden van lipo's . Vroeger had je daar asbest platen voor, wat moet je daar nu voor gebruiken ? Moet wel makelijk verkrijgbaar zijn.

Bart,
Ligt er aan hoelang de fik tegen gehouden moet worden.

Ik denk dat je met een trespa binnenkant een heel eind uit de voeten kunt.

Een andere mogelijkheid is gipsvezelplaat, warmte en brandwerend. Wel een beetje broos.

Nog beter zijn de isolatieplaten die gebruikt worden bij kachels.
Misschien dat de plaatselijke c.v. installateur je zo veder kan helpen.

En anders op de ze >>Site<< daar kun je zo ongeveer vinden wat je zoekt.

Als je een lader hebt waar de balancer aan gekoppeld is OF een balancer waar je doorheen laadt dan heb je dit eigenlijk helemaal niet nodig. De kans dat het mis gaat is dan 0,0.

Lipo's die WEL in de fik vliegen zijn altijd verkeerd geladen. Ze doen dat nooit zomaar!

Als je er dan wel bang voor bent, leg ze dan gewoon met een verlengdraad naast je koffer/kistje. Als je ze thuis laadt helpt dat een kamertje in een koffer ook niet als het mis gaat... Maargoed, het hoeft dus nooit mis te gaan :wink:

Cheers,

Richard

> Als je ze thuis laadt helpt dat een kamertje in een koffer ook niet als het mis
> gaat... Maargoed, het hoeft dus nooit mis te gaan :wink:

De koffer is bij het laden dicht ( geforceerd gekoeld ) en als het fout gaat kan de koffer gewoon naar buiten, dit is ook waarom ik het in een koffer wil, ik moet ze namelijk ook in een camper kunnen laden.

heb net vezelplaat gekocht ( dankje myshadow ) , er gaat dadelijk de brander op, ik vermoed dat dit niet veel doet. Is wel een beetje zwaar maar de ruimt hoeft ook niet echt groot te zijn.

Bart,

Laatst bewerkt:
Heb net even geprobeerd maar dit is goed spul ( en day voor 4.99 euro per
plaat ) voor deze toepassing. Met mijn brander word de ene kant roodgloeiend en de
andere kant kun je gewoon je hand opleggen. ( ik had maar twee handen dus kon ik
daar geen foto van maken :-) )

hier ga ik dus een box mee maken in de koffer, met een fan die de lucht
naar buiten zuigt om te voorkomen dat er,als het een keer fout gaat,
brandlucht in de rest van de koffer komt.

Bart,

Ga eerst maar eens kijken wat er gebeurt als een lipo verkeert geladen word voor je een bom gaat maken .

Zou er een hoog gaat heb je geen koffer meer . :rolling:

Mvg Johan

Heb ik al gedaan, daar hebben we youtube toch voor
en de ontluchting aan twee zijden moet meer dan genoeg zijn
( hoop ik maar ). Het zal altijd een beetje gissen blijven maar
dit zal altijd beter zijn als gewoon los laden.

bart

DSCN2687.JPG

Mijn "koffertje".

hier ga ik dus een box mee maken in de koffer, met een fan die de lucht
naar buiten zuigt om te voorkomen dat er,als het een keer fout gaat,
brandlucht in de rest van de koffer komt.
Circulatie van lucht is natuurlijk het eerste wat je wilt bij een ongecontroleert brandje...

Of ging je alles vacuum zuigen met die fan?
Dan heb ik niks gezegd.

in de deksel komen twee gaten 1 met de zuigende fan en de ander open. dit
zorgt er voor dat er koeling is nodig voor nimh/nicd en dat bij het fout gaan
met lipo'ser altijd een weg naar buiten is voor de , laten we het de
uitlaatgassen van de lipo's noemen.

Ik plaats nog wel een foto als hij klaar is, in de kist komt waarschijnlijk ook ongeveer
20Ah 12v lood accu zodat ik op het veld kan laden. de ingebouwde
lader kan dan thuis weer gewoon aan de 220 de lood accu's laden.
Weegt allemaal wel wat maar het maakt het leven op het veld een stuk gemakkelijker.

Bart,

Ging het je in je eerste post niet over brandveiligheid? ;)

Zoals je nu bezig bent zou ik voor de zekerheid nog wat pijpbommen naast die loodaccu leggen - voor die ene keer dat er toch een LiPo begint te branden.
Altijd filmen hé, en hier posten! :D

Hallo allen:

is dit niet allemaal een beetje!!!!!!overtrokken,nog even en je gaat laden in een bunker.

Groet:Orinoco

Back