Bratco Skybaby LB model bij Conrad voor 119 euro

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 15 feb 2007.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Via een ander topic kwam ik er achter dat je bij Conrad een ARF LB model inclusief motor kunt kopen voor 119 euro. Het gaat om de Bratco Skybaby uit de VS. Ik heb daar over gelezen in Stunt News, het blad van de stuntvliegersvereniging Pampa. Het gaat om een plastic model, maar wel een flinke slag beter dan de Coxvliegtuigjes van vroeger. Als ik het goed begreep heeft de vleugel een symmetrisch stuntprofiel dat gevuld is met een honingraatstructuur. De vleugel is van plastic dat geloof ik 'crashresistant' wordt genoemd, maar het tot een behoorlijke mate ook werkelijk blijkt te zijn, in ieder geval aanmerkelijk steviger dan een balsa met tissue vleugel.

    Er zit een Norvel 1cc glowmotor op. Die komen uit Rusland en het zijn goede krachtige motortjes, een stuk beter dan de oude Cox Bees. Ze hebben net als de coxen wel brandstof met veel nitro nodig. Het model en de motor zijn groter dan de vroegere coxen, dus het zal ook wel een stuk beter vliegen. Het is ook niet bedoeld als trainer, maar als stuntertje. Wij zullen het waarschijnlijk meer een stunttrainer vinden in de categorie van de Mini-Suppi, waar het denk ik het best mee te vergelijken is. 119 euro vind ik niet erg duur. Het motortje los kost in de VS ongeveer 75 dollar, dus ongeveer 60 euro, maar dat zal hier aanmerkelijk duurder zijn, dus dan heb je voor minder dan 60 euro er een kant en klaar model bij!

    Ik weet niet met wat voor lijnen ze je laten vliegen. Grote kans dat kopers die niets van LB weten ze met vliegertouw lijnen gaan vliegen en dat moet je dus NIET doen (zit veel te veel rek in en ze hebben veel te veel weerstand). Het heeft echt zin om een setje gevlochten roestvrijstalen 008 lijnen uit de VS te bestellen, al kun je dit toestel denk ik ook wel met 012 lijnen vliegen. Ik denk dat een meter of 10 wel moet kunnen.

    Ik ben benieuwd of iemand van ons hem gaat kopen en wat hij er van vindt.
     

Deel Deze Pagina