Bravo3 vlieg probleem

• Topicstarter Topicstarter rocasa
  • Startdatum Startdatum
R

rocasa

Guest
Hallo,

Ben redelijk nieuw op dit gebied.
Heb onlangs de nine eagles bravo3 gekocht. na enig uurtjes oefenen en een nieuw landings gestel heb ik nu het probleem dat de onderste rotor bladen zeer laat beginnen mee tedraaien. De assen lijken oke, heb ondertussen ook nieuwe motoren geplaatst.
Iemand een idee wat het kan zijn ?

alvast bedankt.

Hallo,

Ben redelijk nieuw op dit gebied.
Heb onlangs de nine eagles bravo3 gekocht. na enig uurtjes oefenen en een nieuw landings gestel heb ik nu het probleem dat de onderste rotor bladen zeer laat beginnen mee tedraaien. De assen lijken oke, heb ondertussen ook nieuwe motoren geplaatst.
Iemand een idee wat het kan zijn ?

alvast bedankt.

Staat de trim voor rudder misschien te ver uit het midden? Tandwiel van onderste rotor te strak tegen het lager?

trims staan allemaal in het midden en als ik tegen de bladen blaas begint het te draaien. Uit eindelijk begint de motor wel tedraaien, maar dan zit hij al tegen het plafond geplakt.

trims staan allemaal in het midden en als ik tegen de bladen blaas begint het te draaien. Uit eindelijk begint de motor wel tedraaien, maar dan zit hij al tegen het plafond geplakt.

Dan moet je heli wel tollend naar boven gaan, want als de onderste rotor niet draait, wordt het draaimoment van de bovenste rotor niet tegengewerkt.

Heb je al de subtrim geprobeerd te verstellen? Als je mode 2 vliegt kan ik je wel uitleggen hoe dat te doen.

Wat je ook kan proberen is de stekkers van de motoren om te wisselen. Als die verkeerd zitten zal de gyro de verkeerde motor afremmen om het tollen te compenseren, en zal die motor als het tollen aanhoudt mogelijk zelfs helemaal geen stroom meer krijgen, dus stil blijven staan. Wel even een foto of tekening maken van hoe alles gezeten heeft natuurlijk, voordat je de stekkers los haalt!

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt, zal vanavond eens met de stekkers aan de slag gaan.
Mode 2 is de beginners mode toch? dan vlieg ik daar in.
laat het vanavond weten of dat met de stekkers geholpen heeft.

Alvast bedankt, zal vanavond eens met de stekkers aan de slag gaan.
Mode 2 is de beginners mode toch? dan vlieg ik daar in.
laat het vanavond weten of dat met de stekkers geholpen heeft.

Mode 2 is een bepaalde stickverdeling. Links is staart links/rechts en gas, rechts is vooruit en achteruit en zijwaarts. Welke mode je vliegt staat op de sticker op de zender, en dan degene die rechtop staat als de antenne omhoog wijst.

Oke kabels omgewisseld. onderste rotor was nu voor de lift. bovenste kwam net zolangzaam opgang als andersom. Als het inderdaad de gyro is kan ik daar neem ik aan niet veel aan doen.

Oke kabels omgewisseld. onderste rotor was nu voor de lift. bovenste kwam net zolangzaam opgang als andersom. Als het inderdaad de gyro is kan ik daar neem ik aan niet veel aan doen.

Ok, je weet nu dat het niet aan je motoren ligt, want het probleem verhuist mee met de stekkeraansluiting op de ontvanger, en wisselt van motor.

Probeer eerst de heli eens opnieuw te binden aan de zender nadat je de stekkers weer terug hebt gezet. En anders eens met subtrim proberen. Even kijken welke kant de heli op tolt als hij omhoog gaat. Dan heli aan laten en op de grond zetten, druk 3 keer snel achter elkaar op de knop aan de achterkant (net onder de antenne). Je moet dan een piep horen. Anders nog een paar keer snel achter elkaar erop drukken. Nu staan alle trims weer neutraal op je display. Trim nu de staart een flink stuk naar de tegengestelde kant waar je heli op draait. Dus draait hij met de klok mee, dus de staart gaat naar links, dan een flink aantal keren naar links drukken. Draait de heli tegen de klok in, dan uiteraard naar rechts drukken. Probeer daarna hoe hij vliegt. Draait hij nog steeds dezelfde kant op, maar minder snel, dan nog wat verder drukken. Draait de heli nu de andere kant op, dan weer een paar klikjes terug. Blijft de staart netjes stil hangen of verdraait heel langzaam, dan ben je klaar. Sluit subtrim mode af door nog een keer op de knop aan de achterkant te drukken, waarna je weer een piep hoort.

Laatst bewerkt:
Back