Brede banden op offset velgen onroad

Vraag,

Ik heb een widebody 1/5 (Opel Commodore B) met vóór 410mm en achter 418mm.

Het chassis is 390mm (as afstand), ik wilde het verschil oplossen met FG brede velgen (FG 8107) die 10mm offset hebben, waardoor de wielen veel mooier in de body vallen. Maar ben er achter dat het blijkbaar onmogelijk is om nog banden voor de offset velgen te krijgen (80mm??).

Heeft iemand een setje brede banden (onroad) liggen (maat 120/80mm??)

Of een adres waar ik deze kan krijgen?

Ik heb al aardig wat afgezocht en ben er wel achter dat het vroeger wel gebruikt werd, maar nu alles gestandariseerd is op 65mm velgen?

Ik heb de moed en beetje opgegeven om de juiste bandenmaat nog te vinden, heb nog contact met FG gehad. de banden voor die BBS 8107 velgen worden al jaren niet meer gemaakt.

Ik wil echter wel offset velgen gebruiken om e.e.a mooi in de body telaten vallen. Nu zit ik te denken om de 77mm velgen door te laten zagen, af te laten draaien en weer te lijmen met stabolite express zodat ze standaard 65mm breed worden zodat de banden maten er op passen? Weet iemand een bedrijf in N-H die dit kan doen voor en leuk prijsje?

Laatst bewerkt:
Ik heb de moed en beetje opgegeven om de juiste banenmaat nog te vinden, heb nog contact met FG gehad. de banden voor die BBS 8107 velgen worden al jaren niet meer gemaakt. Ik wil echter wel offset velgen gebruiken om e.e.a mooi in de body telaten vallen. Nu zit ik te denken om de 77mm velgen door te laten zagen, af te laten draaien en weer te lijmen met stabolite express zodat ze standaard 65mm breed worden zodat de banden maten er op passen? Weet iemand een bedrijf in N-H die dit kan doen voor en leuk prijsje?

Dank voor de reactie,

Duitse site ken ik, en heb de vraag ook op Bigscale forum staan.

Aan de voorzijde moet ik aan beide zijde 10mm breder, dat zou nog lukken waarschijnlijk met wiel moet ik 14mm breder aan beide zijde. En denk dat asjes daarvoor te kort zijn. Mijn bedoeling is om zo veel mogelijk copy van de originele auto te maken. En die heeft offset velgen met diepe wangen (BBS),

Dank voor de reactie,

Duitse site ken ik, en heb de vraag ook op Bigscale forum staan.

Aan de voorzijde moet ik aan beide zijde 10mm breder, dat zou nog lukken waarschijnlijk met wiel moet ik 14mm breder aan beide zijde. En denk dat asjes daarvoor te kort zijn. Mijn bedoeling is om zo veel mogelijk copy van de originele auto te maken. En die heeft offset velgen met diepe wangen (BBS),

Banden

Ben weer iets verder, de offset velgen heb ik nu van FG, zijn 77 mm breed. Uiteraard moeten daar nog banden op. Loop ik toevallig bij Muco tegen een setje aan, het blijken S1 slicks van FG te zijn die perfect op de velgen passen.

Helaas voor mij had Muco maar 1 setje, dus 2 banden. Dus nu op zoek naar een 2e setje (9110/1). Mijn hoop is gevestigd op een zaak die nog een setje in een stoffig hoekje heeft liggen. Want ze worden niet meer gemaakt.

Dus mocht iemand nog weten waar ik de 9110/1 van FG kan krijgen hou ik me van harte aanbevolen en kan ik aan de slag.....:D

Velgen heb ik, maar de banden??

Ben ook al aan het rondneuzen op een Duits forum, maar het blijft moeizaam (zo niet onmogelijk) om bredere banden te krijgen.

Wat ik wel vreemd vind is dat er toch genoeg modellen zijn die destijds verkocht zijn met bredere banden (GT serie), zullen al die mensen na versleten banden die modellen op zolder hebben gezet???

Heb een oplossing gevonden, bij Modellbausieghard (D) verkopen ze 2-delige kunststof velgen met een los aluminium binnenwerk.
Standaard is de ET waarde van deze velgen 36, ongeveer 3 mm breder dan standaard velgen. Maar als je het aluminium deel aan de binnenzijde van de velgring plaatst dan komt de band ongeveer 17mm naar buiten t.o.v. de standaard velg. Ik heb de velg als volgt gemodificeerd, de alu ring wordt normaal aan de buitenzijde met kleine parkertjes op de kunststof velgring geschroefd. Ik heb de gaatjes in de velgring opgeboord met 3,5 mm. Vervolgens de het alu hart aan de binnenzijde geplaatst en vanaf de buitenzijde met 3x16 imbus boutjes e.e.a. vast gezet door aan de andere kant een moertje te gebruiken. Zit goed vast en staat op zich niet verkeerd (vind ik).

Overigens zijn de kunststof velgen ook in rood en groen verkrijgbaar (had rood besteld maar ze hebben geel gestuurd...:-( ), maar ik ga de velgen nog een andere kleur maken (Dylon) want ik vind dat geel geen petje....

Dus als iemand nog offset wil maken of een oudere widebody heeft, dit is de oplossing om alles dan netjes passend te krijgen. Omdat helaas de 77mm banden nergens meer te krijgen zijn voor de 77mm 'tieffbet felgen van FG).

commodore3.jpg

commodore2.jpg

commodore1.jpg

hallo ik heb zelf deze

let niet op de wagen hoogte aan de voorzijde
ten tijde van de foto zaten er defecte schokbrekers op

fgcommo2.jpg

fgcommo1.jpg

fgcommo.jpg

en ook nog wel wat wielen en banden;)
kast2.jpg

en zelfs nog n fototje van het origineel van die van jou
commob3.jpg

let vooral ff op de steensteun rechtsachter voor n mooie"actie foto":rolleyes:

deze was n beetje voorbeeld voor de meine;)
commorr.jpg

Wat foto's met BBS velgen met achter de 77mm brede velgen en voor 65mm brede velgen met offset (die ik ook nog 77mm breed wil maken)

commodore5.jpg

commodore4.jpg

Back