bredere zeskant gezocht

Hallo,

Ik heb momenteel brede carson velgen gemonteerd op m'n Ginaf , maar nu zijn de voorassen bijna 19 cm breed geworden.

De achterassen incl. banden zijn ongeveer 18 cm.

Weten jullie misschien of er andere zeskanten te koop zijn zodat de achterassen breder worden ?

Ik heb nu een paar ringetjes tussen de zeskant en velgen geplaatst maar vind dit niet echt de oplossing...

Alvast bedankt!

Groet,
Marcel

Daar zat ik ook al aan te denken maar dan zit de aangedreven zeskant maar half in de velg , weet niet of dat kwaad kan...

Groet,
Marcel

hallo
er zijn voor de 1:10 tamiya rc autoos diverse off set 6-kanten te koop,
maar die zijn met een pennetje door je aandrijfas waar dan het zeskantje tegenaan komt te rusten,
dus niet zoals de achteras van tamiya trucks gekarteld,
je zou hobma elst kunnen vragen,die heeft meer van die kleine dingetjes dat waar je je gek naar zoekt hij gewoon heeft liggen,
en misschien op de carson site effe kijken een mogelijkheid,
mvg markioo

gewoon ringetjes plaatsen 1 voor en 1 achter de 6 kant. dan compenseer je de breedte.

het blijft vreemd dat ze dit niet aanpassen bij veroma / carson.

Hallo,

Ik heb momenteel brede carson velgen gemonteerd op m'n Ginaf , maar nu zijn de voorassen bijna 19 cm breed geworden.

De achterassen incl. banden zijn ongeveer 18 cm.

Weten jullie misschien of er andere zeskanten te koop zijn zodat de achterassen breder worden ?

Ik heb nu een paar ringetjes tussen de zeskant en velgen geplaatst maar vind dit niet echt de oplossing...

Alvast bedankt!

Groet,
Marcel

Hallo Marcel,

Dit zelfde probleem heeft Wedico ook, als je bij Wedico voor brede banden met brede velgen voor gebruikt, dat de achterwielen met banden 5,5mm smaller staan.

Ik heb bij mijn 5 assige MB Actros, maar ook bij mijn 4 assige Volvo F16 spoorverbreders gedraaid op de draaibank !!

Misschien is dit voor jou ook een mogelijkheid om spoorverbreders te maken op de draaibank ?

hmm velen vergeten de gekartelde ring in de 6 kanten... dat is niet echt zelf te maken.

dan zul je de oude moeten modificeren met een nieuwe zeskant erop lijmen of bouten met M2.

hallo
er zijn ook opvulringen met kleine kartels aan de binnenzijde,
dan zou je het met heeeele goede lijm inderdaad op elkaar kunnen plakken,
voor wedico assen weet ik zeker dat er verbreders bestaan,die heb ik zelf op mn scale-art truck gehad,was nodig omdat de cabine breder was dan mn alu wedico as was,
maar zoals eerder gezegd vraag het eens bij hobma of een andere goede rc modelzaak die verstand heeft van modeltrucks,waar er dus niet veel van zijn in holland,
ik heb nu dat mn voorwielen te ver naar buiten komen door de brede velgen van de reefer trailer met 6-kant,
maar dat komt door dat de carson aangedreven voorassen te lang zijn,
ik moet smaller worden,dus ik heb niks eraan om achter te verbreden,
of rottierood moet de cabine ook iets breder maken:rolling:
maar dan kloppen de verhoudingen niet meer,
denk dat ik mn oplossing in het binnenwerk van de velg iets te modificeren a la dremel,heb geen draaibank om dit te doen,
maar heb even wat ander bouwwerk liggen,effe een tamiya sand scorcher
bouwen en er een bouwverslag bij schrijven voor een rc automodelblad,
mvg markioo

Bedankt voor het meedenken allemaal :D

Ik zit idd met de vertanding aan de binnenkant , dus kan niet even wat maken helaas.

Voorlopig zal ik een ring voor en na de zeskant zetten , dat klinkt me als een goed plan.

Daarnaast zal ik Hobma eens mailen.

Groet,
Marcel

bellen heeft ook weinig nut... want dan hang je 15 min in de wacht...
markioo ik snap niet at jij zo;n hoge pet ophebt van hobma...

als je daar geholpen wilt worden moet je langs gaan want telefoon en mail doet die niets mee.

Daar zat ik ook al aan te denken maar dan zit de aangedreven zeskant maar half in de velg , weet niet of dat kwaad kan...

Groet,
Marcel

gewoon 2 aan elkaar vast maken.
Misschien lijmen of iets van een soort deuvel erin.. Zou denken 2 korte stukjes metaal erin en het is opgelost denk ik..

Komen er veel krachten op te staan of valt dit wel mee?
Lijkt mij dat met een truck niet heel snel opgetrokken hoeft te worden of klappen opvangen van een sprong of zo..

een truck moet wel een serieuze krachtoverbrenging hebben op de aangedreven wielen. dus wanneer je er 2 op een zet moet je zien dat deze verbinding bestand is tegen het koppel ;)

als je daar geholpen wilt worden moet je langs gaan want telefoon en mail doet die niets mee.

Tja,ieder z'n eigen smaak natuurlijk.Daar kun jij niet over redetwisten,Alwin.
Ik kom al meer dan 20 jaar bij dezelfde Opeldealer en ik ben daar reuze tevreden mee,terwijl een ander die garage echt de grond in kan trappen.
Dus als Markioo tevreden is met Hobma,is dat zijn keus.

Ik kan daar niet over oordelen,ik bel,fax,mail nooit met Hobma.

hallo allemaal
sorry dat ik weer wat verkeerds heb geplaatst,:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
ik wilde hier geen winkelbespreking van gaan maken hoor,en problemen/scheve gezichten gaan krijgen dus :ontopic:maar weer en een oplossing zoeken voor de te korte 6-kant,
als je nou een gaatje in je aandrijfas maakt en er zoals de normale 1:10 autoos een 2 mm pennetje erdoorheen maakt,
dan kan je wel een lange 6-kant verlengmoer gebruiken,
of een kunstof lange 6-kant,
gewoon een kunstof 6-kant plaatsen dan het pennetje erdoor heen en dan de 2e kunstof 6-kant erop monteren,
mvg markioo

Hallo Alwin,

Dit ben ik niet met jou eens hoor !!

Als ik Hobma bel krijg ik direct een medewerker van Hobma aan de telefoon !
Dan vraag ik aan de desbetreffende medewerker.
Als ik Rob Hobma zelf nodig heb, vraag ik of hij mij wil doorverbinden met Rob Hobma en dan krijg ik Rob gewoon aan de telefoon !!
En als hij niet aanwezig is vraag ik of hij mij terug wil bellen en dan belt hij ook gewoon terug !
Iemand afkraken is niet zo moeilijk hoor, dat is zo gedaan, maar in dit geval vind ik jou klachten niet terecht !!

Soms is er een ingesprek toon, nou ja, dat kan gebeuren, dit gebeurt bij ieder bedrijf.
En 15 minuten telefonisch in de wacht staan is echt onzin !!

Wat betreft de de e-mails, heb je wel gelijk, dat duurt meestal wat langer, voordat deze worden be-antwoord.
Maar ook dat kan je be-invloeden, door hoge proiriteit aan te klikken en om een leesbevestiging te vragen.
Als je dat doet wordt je e-mail altijd beantwoord !!

Rob Hobma geeft goede service, snelle levertijd, grote voorraad van onderdelen en bouwpakketten, hij geeft goed advies en heeft goede kwalitietsproducten en doet met garantie echt niet moeilijk !!

Nadeeltje : Rob Hobma is niet echt goedkoop !

Maar je kent de slogan wel hé : "Beter duur dan niet te koop" !!

hallo allemaal
sorry dat ik weer wat verkeerds heb geplaatst,:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
ik wilde hier geen winkelbespreking van gaan maken hoor,en problemen/scheve gezichten gaan krijgen dus :ontopic:maar weer en een oplossing zoeken voor de te korte 6-kant,
als je nou een gaatje in je aandrijfas maakt en er zoals de normale 1:10 autoos een 2 mm pennetje erdoorheen maakt,
dan kan je wel een lange 6-kant verlengmoer gebruiken,
of een kunstof lange 6-kant,
gewoon een kunstof 6-kant plaatsen dan het pennetje erdoor heen en dan de 2e kunstof 6-kant erop monteren,
mvg markioo

Hallo Marco,

Niks verkeerds geplaatst hoor !

een truck moet wel een serieuze krachtoverbrenging hebben op de aangedreven wielen. dus wanneer je er 2 op een zet moet je zien dat deze verbinding bestand is tegen het koppel ;)

Daarom moet je zorgen dat je de 2 meenemers die je op ellkaar legt goed aan elkaar vast maakt.
Dus niet lijmen maar zoals ik al aangaf er een gat in boren en dan een pinnetje erin steken.
En indien nodig dit 2 of 3 per meenemer.
Om wat voor meenemers gaat het? 17mm of groter?

Back