Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
NiTrO zei:, jongens met je meetmethoden
enven offtopic: kun je mij misschien wat meer info geven over dat "poorten" linkje ofzo ??BlackFox zei:Daarnaast heb ik de motor ook nog gepoort, maar dat heeft hier even niet zo veel mee te maken.
hilbren zei:enven offtopic: kun je mij misschien wat meer info geven over dat "poorten" linkje ofzo ??BlackFox zei:Daarnaast heb ik de motor ook nog gepoort, maar dat heeft hier even niet zo veel mee te maken.
BlackFox zei:dus met de kracht ?
Ik heb gisteren mijn center drive belt overgereden en kheb nu ook alleen maar achterwielaandrijving en daar is niet mee te rijden, da slipt gewoon alle kanten uit.
Maar dat zal dan wel weer iets te maken hebbe met het feit dat het gemaakt is voor 4wd , of niet ?
even een beetje off topic maar het heeft toch wel iets met banden en grip te maken;
Ik heb ook een Protech Nitro Tech uit 'oudere tijden' en die heb ik een poosje geleden helemaal omgebouwd naar 2WD. Ik heb al het onnodige eruit gehaald, de hele stuurinrichting veranderd naar direct stuur en het zwaartepunt naar beneden. Daarnaast heb ik de motor ook nog gepoort, maar dat heeft hier even niet zo veel mee te maken. De ratio van de versnellingsbak heb ik ook aangepast en de brandstoftank in het midden geplaatst.
Na deze veranderingen heb ik dus een 2WD auto en hij rijdt eigenlijk behoorlijk goed. De wegligging en de grip verschilt niet veel van wat het was met de 4WD en op sommige punten zelfs verbeterd (overhellen). De auto rijdt op Ellegi banden, breed achter en smaller voor.
weer even on topic: voor 1:10 en 1:8 zijn er wel iets smallere achterbanden te krijgen dan standaard. Ze zitten op dezelfde velg, maar de band zelf is ongeveer 5 mm smaller. Ik heb ook een setje van deze smallere achterbanden en je kan het verschil meteen merken. Wanneer de banden nog smaller worden, zal je dus veel minder grip hebben.
Ja, maar da heeft dirk-jan geschreven denk ik, niet ik :wink:hilbren zei:BlackFox zei:dus met de kracht ?
Ik heb gisteren mijn center drive belt overgereden en kheb nu ook alleen maar achterwielaandrijving en daar is niet mee te rijden, da slipt gewoon alle kanten uit.
Maar dat zal dan wel weer iets te maken hebbe met het feit dat het gemaakt is voor 4wd , of niet ?
even een beetje off topic maar het heeft toch wel iets met banden en grip te maken;
Ik heb ook een Protech Nitro Tech uit 'oudere tijden' en die heb ik een poosje geleden helemaal omgebouwd naar 2WD. Ik heb al het onnodige eruit gehaald, de hele stuurinrichting veranderd naar direct stuur en het zwaartepunt naar beneden. Daarnaast heb ik de motor ook nog gepoort, maar dat heeft hier even niet zo veel mee te maken. De ratio van de versnellingsbak heb ik ook aangepast en de brandstoftank in het midden geplaatst.
Na deze veranderingen heb ik dus een 2WD auto en hij rijdt eigenlijk behoorlijk goed. De wegligging en de grip verschilt niet veel van wat het was met de 4WD en op sommige punten zelfs verbeterd (overhellen). De auto rijdt op Ellegi banden, breed achter en smaller voor.
weer even on topic: voor 1:10 en 1:8 zijn er wel iets smallere achterbanden te krijgen dan standaard. Ze zitten op dezelfde velg, maar de band zelf is ongeveer 5 mm smaller. Ik heb ook een setje van deze smallere achterbanden en je kan het verschil meteen merken. Wanneer de banden nog smaller worden, zal je dus veel minder grip hebben.
voor het geval dat je het zelf niet meer kan vinden, het staat hierboven vet gedrukt.
BlackFox zei:Dirk-Jan is moderator en kan berichten aanpassen denk ik.
Vanaf even off-topic is van Dirk-Jan, daarboven is van mij.