breedte maat voor een benzine boot van 60cm lang

• Topicstarter Topicstarter speedy
  • Startdatum Startdatum
S

speedy

Guest
Ik heb al een tijdje een bladerunner gaat me niet snel genoeg maar was een leuk begin. nu ben vanplan om de onderdelen te gebruiken voor een benzine boot. ik ga een romp zelf ontwerpen een powerboat. ik polyester de romp om me mal heen. mijn boot word 60cm lang. nu is mijn vraag hoe breed moet ik mijn boot maken. dacht zelf iets van 25cm. de boot word 10 a 12cm hoog. hoop dat jullie me kunne helpe met de breedte van me toekomstige boot. groetjes Raymond

Hee Raymond, je wilt een bezine motor in een 60 cm romp leggen die rond de 12 cm hoog is, ik ben bang dat dat niet gaat passen, Nitro motortje zal beter gaan.

vriendelijke groet Jon

Hallo,

voor een idee voor goede afmetingen kan je misschien gebruik maken van bestaande ontwerpen zoals de wiesel en de crackerbox. De tekening zijn hier vast wel ergens op het forum te vinden. Je moet dan gewoon even een verhoudingstabbeletje toepassen omdat die waarschijnlijk een andere lengte hebben.

(ps: wat voor maat is wel nodig ongeveer voor een benzine motor, vind ik persoonlijk wel interessant en speedy misschien ook)

Montega zei:
1107972 zei:
(ps: wat voor maat is wel nodig ongeveer voor een benzine motor, vind ik persoonlijk wel interessant en speedy misschien ook)

Zie mijn post hierboven.

Gr, Remmie 8)

Ik bedoelde eigenlijk meer hoeveel ruimte ongeveer een benzine motor inneemt. Vanaf een foto is dat moeilijk in te schatten in ingebouwde toestand.

Excuses voor de onduidelijkheid, maar laten we maar terug gaan naar de vraag van de topicstarter

1107972 zei:
Ik bedoelde eigenlijk meer hoeveel ruimte ongeveer een benzine motor inneemt. Vanaf een foto is dat moeilijk in te schatten in ingebouwde toestand.

Excuses voor de onduidelijkheid, maar laten we maar terug gaan naar de vraag van de topicstarter

Een zenoah 231 pum = 142 x 105 x 181mm let wel op dat je er dan ook nog een uitlaat kwijt moet kunnen in de boot. :wink:

Ik denk dat als je voor de breedte van de boot 1/3 van de lente aanhoudt dat je goedzit. (gemiddeld genomen)
Dus rond de 20 cm breed bij een lente van 60 cm.

Gr, Remmie 8)

Ey jongens ik bedoelde inderdaad een nitro motor mijn fout. ik zeg altijd benzine motort maar jullie hebbe gelijk ja. er komt een nitromotortje in van een auto. dus als mijn breede zo een 1/3 aanhoud van mijn lengte zit ik wel goed. groetjes raymond

Back