Breken van heckrotorbladen

Weet iemand hoe het kan dat heckrotobladen spontaan breken ?
Ik heb nu 2x achter elkaar gehad, dat ze spontaan knappen (nwe bladen)
Ze breken op het oog waardoor het bevestigingsboutje zit.
Als ze gemonteerd zitten, zitten ze niet strak in de houder, maar ook niet erg los.
De toeren is ong. 50% a 60%, dus ook niet extreem hoog.

Hieronder een foto van de heckrotor.

Graag uw mening.

Alvast hartelijk dank.

John
Heckrotor.jpg

Fuzzy zei:
Weet iemand hoe het kan dat heckrotobladen spontaan breken ?
Ik heb nu 2x achter elkaar gehad, dat ze spontaan knappen (nwe bladen)
Zet er wat carbon blaadjes op, of bijvoorbeeld de blaadjes van de T-Rex 450 SE. De plastic blaadjes zijn gewoon te flexy wat ook kan resulteren in problemen met je gyro.

Fuzzy zei:
De toeren is ong. 50% a 60%, dus ook niet extreem hoog.
Dit is niet slim, je kan beter op 100 procent draaien dan werkt je regelaar veel efficiënter. Wil je een lager toerental zet dan een kleinere pinion op de motor.

Dat weet ik, maar bij 50% a 60% klapte de heckrotor bladen al..

Iemand een goed adres voor de Carbon tail blades ?

Groetjes,

John

Je hoeft niet persé carbon te hebben hoor, de blaadjes van de T-Rex 450 volstaan ook al. Bestelnummer HS1138, te bestellen bij elke winkel die Align onderdelen heeft. ook heeft Align carbon blaadjes, bestelnummer HS1132.

Dat ze afbreken zal toch wel een oorzaak hebben (dat ze van plastic zijn lijkt mij geen reden). Zit er geen onbalans in of bladspoor?

Ik heb de carbon bladen besteld.

Ze kosten ook niet zoveel (zie de link) Ik was voor 2 setjes bladen 21 Euro kwijt, incl. verzenden. (28.66 USD = 21.6139 EUR)

HS 1132 voor 7.80 per setje (ex verzenden)

Ik zie geen onbelans, de heli start netjes op, en pats....weg rotorblad.. (daarna wel onbelans..:))

Groetjes,

John

Hoi Fuzzy,

Als het de standaard blaadjes zijn van de X-400 dan is dat niet verwonderlijk, het blijkt dat vele x-400 piloten dit euvel hebben meegemaakt.
De standaard heckrotorbladen van de X-400 zijn gewoon prut !

Volg de raad op van wat er hierboven al vermeld is, gewoon een setje carbon of een setje Align's erop en dan heb je het probleem niet meer !

Grtz,
Dirk

Hai Dirk,

Ik heb 2 setjes besteld ( zie vorige post van mij )
Voor 21 euri heb ik 2 setjes carbon bladen (1 reserve)

Maar ik ben blij dat het een fout van de fabrikant is, en niet van me Heli...

Tnks voor de Info..

john

Back