brevet halen!!!???!!!

Op mijn club moet ik ook een brevet hebben om alleen te mogen vliegen.
Heb ook ervaring maar mag niet zonder instructeur.
Grappige is dat alle instructeurs mode 1 vliegen en ik mode 2.
Dus ingrijpen kunnen ze niet.

Op mijn club moet ik ook een brevet hebben om alleen te mogen vliegen.
Heb ook ervaring maar mag niet zonder instructeur.
Grappige is dat alle instructeurs mode 1 vliegen en ik mode 2.
Dus ingrijpen kunnen ze niet.

goede smorgens pff kijk eens 5:10 uur (ik ben niet wijs! op mijn vrije dag) :morning:

ik vlieg trouwens ook mode 2 ..
en idd als een instructeur zou willen ingrijpen ..moet hij wel weten wat een skyflex 2000 kan en doet .. en veel piloten hebben wel eens zo een ding gevlogen..maar dan praat je over 12 tot 15 jaar geleden ..en geloof mij
het is heeeeeeel wat anders dan een vliegtuig of heli <--dat kan ik weer niet (gas geven BV..gaat niet langzaam..dat is stick omhoog en dan ''klik'' in een keer slaat de motor aan op vol vermogen)
--------------------------------------
en net als wat ''Pietervisser'' schreef

wel grappig hoor dat ding, met motorvermogen de hoogte regelen. Kunnen motorvliegers nog wat van leren tijdens de landing. beetje vermogen erbij voor wat meer hoogte ipv het hoogteroer te gebruiken en snelheid te verliezen..
----------------------------------------

maar laten we deze topic ( discussie ) maar stoppen .ik weet waar ik aan toe ben , een ''brevet'' halen met mijn skyflexen zal niet makelijk gaan ..het is geen vliegtuig / paraglider / heli / autogiro / bus / of vrachtwagen /laten we het in de categorie ''deltahangvliegding'' zetten kunnen ze daar ook een apart brevet voor zoeken

Laatst bewerkt:
Je hebt met één lid gesproken, die heeft je de regels verteld en vervolgens ben je met opgestoken 'zeil' vertrokken. Ga nou eens even praten met/bij die club, met een bestuurslid(leden) of degene(n) die de brevetten doen, wij kunnen op het forum alleen maar gissen hoe de club met en in jouw geval zal omgaan. Mijn giswerk: brevet doen met wat jouw toestel kan. Later alsnog brevet doen met eigen vleugeltoestel.

En als je besluit te gaan wildvliegen dan niet in dezelfde gemeente als de club, omdat je anders kans loopt de glazen van de betreffende club in te gooien, in jouw geval m.n. omdat die vliegende zakdoeken een abject verzenuwend kab**l produceren. Drieblads zal stiller zijn, daarbij dendert de prop niet telkens over de volle lengte over de steunen (die hadden tangentiaal moeten staan, zoals fietsspaken. En/of de afstand tussen prop en steunen vergroten).

Laatst bewerkt:
En als je besluit te gaan wildvliegen dan niet in dezelfde gemeente als de club, omdat je anders kans loopt de glazen van de betreffende club in te gooien, in jouw geval m.n. omdat die vliegende zakdoeken een abject verzenuwend kab**l produceren. Drieblads zal stiller zijn, daarbij dendert de prop niet telkens over de volle lengte over de steunen (die hadden tangentiaal moeten staan, zoals fietsspaken. En/of de afstand tussen prop en steunen vergroten)

wat is dit nu voor negatieve onzin!! ''omdat die vliegende zakdoeken een abject verzenuwend kab**l produceren'' ..dan heb je mijn motorfiets nog niet gehoord!!
en niet meer vliegen in deze gemeente..nou dat word dan een aardig stukje rijden elke keer.(gemeente Tiel is best groot). please!!! waar hebben we het hier over, blijf lekker aan de overkant van de waal ..dan heb je ook geen last van mij (en de herrie) door zulke mensen die zo reageren en neerkijken op dit soort vlieg-apparaten zou ik al nooit bij een club gaan en JUIST heel erg veel gaan wild-vliegen (liefst alle 3 tegelijk in de lucht)

PS: kijk even naar de foto..de prop komt niet eens in de buurt van de stangen (servo en bevestiging)
IMAG8759.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kijk niet neer op vliegende zakdoeken, ben ook geen lid van club, dus zeker geen 'institutioneel' neerkijken, heb hier eerder dan ook berichten geplaatst van handige/compacte oprolbare zakdoeken (onvindbaar?). Wat mij betreft is het een geuzen-naam, of koosnaampje.

Steunen heeft betrekking op de gele steunen waarmee de ring bevestigd is, niet op de vleugelstangen.

De vergelijking met motorrijden gaat mank, als jij eens goed je gas opentrekt om lekker uit te waaien, lopen andere motorrijders niet het risico dat ze niet meer motor mogen rijden.

Ben, sinds enkele dagen ben ik ook opnieuw in bezit gekomen van een skyflex 2000. Heb jij toevallig een digitale handleiding die je kunt versturen? Dit voor de basis instellingen en servo uitslag etc.

Ben, sinds enkele dagen ben ik ook opnieuw in bezit gekomen van een skyflex 2000. Heb jij toevallig een digitale handleiding die je kunt versturen? Dit voor de basis instellingen en servo uitslag etc.

cool....heel gemakkelijk ....hier zijn even een paar foto's met de afstelling ..
doe je het zo .dan vliegt en zweeft hij top!

even snel wat foto's gemaakt (zijn niet zo goed maar hier kom je wel uit )

schuif je de armen 5mm naar voren dan heeft hij meer lift..5mm naar achter minder lift ..
je hoeft maar 1 arm af te stellen .je legt ze naast elkaar .en klaar is kees..of wim

ik heb ook het complete werkhandboek afstellingen motornummers / onderdelen nummers / enz enz
(en leren vliegen met de skyflex) met tekeningen en foto's
geef even een pm ... dan copieer ik het even en stuur het op naar jou .

het is een heerlijk ding om te vliegen in de duinen..
als ik weer met de honden naar scheveningen ga .neem ik hem ook weer mee :)

beginnen met meten bij het aluminium.
IMAG8790.jpg

IMAG8793.jpg

IMAG8792.jpg

IMAG8791.jpg

IMAG8794.jpg

Laatst bewerkt:
Back