bristol scout 1 op 8 (was fiat g55 )

102_0474.jpg

102_0475.jpg

2 tekeningen zijn klaar

zit je verder op het net te spitten zelfde site als de fiat , tekening bristol scout 1 op 8 om te smullen ,geraak je dus in dubio , vraag je dus je vrouw en dochter om te beslissen .en ja het wordt dus de bristol scout .

http://www.aircombat.eu/plaene.htm wel even winzip activeren

zondag maar een tripje naar mijn pa ,hout halen .

Laatst bewerkt:
na wat spitwerk in het 93 pagina's tellende topic betreffende de scout zelf een mapje gemaakt met de info die voor mij belangrijk is . de zware constructie die nodig is voor aircombat eens bekeken en hier en daar wat wijzigingen doorvoeren in de romp en vleugel .

en we hebben een startschot .

102_0476.jpg

1x zijkant romp klaar en de schuurmallen voor de ribben .

en aangezien ik er dit keer geen haast mee heb kunnen we lekker zeikerig precies gaan werken ( heb zat om te vliegen en we moeten sparen )

102_0477.jpg

de hoofdbalken zouden van 3x5 vurenmoeten zijn ,wordt dus 3x5 middel balsa
zelfde geld voor de plaat onder de achtervleugel zpou van 3mm populieren triplex moeten zijn wordt dus 3mm middel balsa .

gezien de korte neus moeten we dus licht in de staart bouwen .

Tjonge Serge, jij laat er ook geen gras over groeien.
De een heeft nog maar net het luchtruim gekozen of de andere staat weer al op de bouwplank!
Ook deze ga ik weer volgen!
Word deze ook electro?

Mvg Pascal.

jups electro .methanol motoren doe ik niet aan (stink dingen en je blijft afstellen )

dit project zal ook niet hard gaan ,gewoon om wat lekker te freubelen te hebben .
en hierna mag voorlopig even het gras groeien ,dan heb ik meer dan genoeg modellen .

100_0913.jpg

de motor een supo 2814/08

100_0914.jpg

motorschot op zijn plek van 2,5mm vliegtuigtriplex en 3mm populieren .gelijk ook
de motordomping en sidethrust er in gezet .

100_0915.jpg

plaats voor de servo's en rechts de accu met regelaar .

Laatst bewerkt:
102_0637.jpg

102_0636.jpg

102_0639.jpg

102_0640.jpg

gestaag gaan we verder .pritstift was op ,dus even snel vanavond langs appiehappie groot gereden .konden we toch nog zagen .

102_0668.jpg
`

102_0669.jpg

102_0670.jpg

boven indekking gemaakt en accu deksel alvast pas .
het verloop naar de motorkap moet nog gemaakt worden

dank ,ik neem er ook lekker de tijd voor .er ligt genoeg om mee te vliegen , met deze doe ik het rustig aan

102_0672.jpg

stabilo afgemaakt .bestaat uit 3 lagen met overlappende verbindingen .2x2mm dik medium balsa en 1x 3mm medium balsa met middenstuk wat op de romp ligt van populieren ivm schroef verbinding .

vandaag is plak dag ,moeders de vrouw is met dochter de hort op .

100_0699.jpg

richtingsroer is klaar ,opgemaakt uit 3 lagen van 3mm balsa met overlappende lijmverbindingingen .

100_0698.jpg

schuurmallen voor de ribben zijn klaar

100_0697.jpg

midden stuk van de ondervleugel is al opgezet . eerst een stukje folie op de tekening gelegd .en daarna alles met witte houtlijm verlijmd ,overtollig lijm verwijderen met een stukje afval hout .

Back