bristol scout 1 op 8 (was fiat g55 )

even een totaal plaatje tot zover .landingsgestel ook al gemaak enalles wat er al is even gepast .was toch een foto waard .

100_0713.jpg

even getwijfeld over de dichte kap , twijfelen is over .het mes er in gezet .

de boven vleugel schoot ook lekker op .

totaal gewicht nu is met motor 695 gram (motor is 100 gram )

grof geschatkomt hij op ongeveer een 1300 gram uit dat met 80cm span ,zoumoeten kunnen .

en natuurlijk kon ik het niet laten om alles even te passen .het geheel wordt best leuk zo .

100_0714.jpg

100_0715.jpg

100_0717.jpg

100_0721.jpg

100_0724.jpg

100_0723.jpg

best fijn spul dat proficover .goed strak opzetten en de randen vaststrijken daarna met de fohn er over op 200 graden en klaar is klara .

na een paar daagjes prutsen ,vleugelstruts klaar ,bovenvleugel afgeschuurd ,magneet sluiting accudeksel gemaakt en bespannen , motorkap in de plamuur .

100_0729.jpg

100_0730.jpg

lekker een weekje vrij en de vierdaagse lopen met je dochter .

lekker opgeschoten .

100_0736.jpg

100_0735-1.jpg

100_0738-1.jpg

100_0734-1.jpg

100_0737-1.jpg

misschien als het weer mee zit ........................morgen....................

tekening hangt aan de muur ,deze loopt niet weg . maar die scout kan ik iedereen aanraden om te bouwen .leuk bouwwerk . er is ook een versie die met freesdelen gedaan wordt . deze is dan lichter dan de versie die ik gemaakt heb ,maar ik ben meer van traditioneel bouwen vanaf een stapeltje plankjes en van daaruit je vliegtuig maken helemaal met de hand .
heb wel de motor nog verwisseld de vorige was te licht .er moest nog maar 100 gram lood in de neus bij . dus nu zit er een dymond hq3650/900 in .

en we hebben weer wat geprutst .een buks en cockpit rand bescherming

100_0750.jpg

100_0749.jpg

100_0748.jpg

100_0751.jpg

rand is van knutselfoam gemaakt welke je bij ieder knutselzaak kunt halen
buks is gewoon simpel alu pijpje met dun messing pijpje en 2 dopjes ..

accu ruimte is er genoeg

en jawel vandaag gevlogen ,samen met mijn pa . motordomping nog iets omlaag gezet en het stabilo een vulplaatje onder gezet zodat de instelhoek hiervan positiever werdt (was eerst 0)

straks eens meten wat het geworden is .
ondanks de wind goed te vliegen

met de diamond hq3650/900 en een 12x6 apc/e was hij los in 3 meter .

nu nog stabilo goed zetten met een vaste ondersteuning en afwachten op mooi weer zonder zowat wind ,om hem te leren kennen .

ondertussen allang het stabilo op 2 graad gezet . misschien morgen weer fladderen met de scout . tevens nog even na gewogen :incl;usief accu is deze nu vliegklaar een 1372gram.

yes alles klopt , beestje vliegt lekker neutraal.laat zich goed sturen en luister zowel goed op rudder als op rolroer met in de bocht sturen .

zou kunnen als iemand dat ding filmde , bij ons op de club zijn ze niet zo van het filmen ,eerder van het vliegen ,en een klein groepje die alles geheel zelf bouwt en ook het toestel 100% wilt hebben ,meren deel is al tevreden met een toestel wat 60% presteert .(het is en blijft hobby )

dus als ik iemand betrap op filmen , zal ik hem gelijk het filmpje vragen

100_0781.jpg

100_0782.jpg

met wat kunst en nijverheid een simpele stermotor gemaakt
het alu plaatje van eerst was niet mooi genoeg en te haastig gemaakt ,daarbij deze liep aan na motordomp aanpassing en was dus heel spontaan verdwenen.

Da`s een heel mooi kistje Serge!:yes:
Mooi rond rompje en leuke lijnen!

Wel een bouwverslag van maken he!?

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Bristol Scout

Hallo Serge,

Ik heb je bouw gevolgd, en heb de tekening inmiddels gevonden.
Ik heb zelf een tekening VTH maar deze is 120 cm spanwijdte.
dat vindt iets te groot! oftewel mijn auto is te klein.
Wat is de spanwijdte van het model wat jij hebt gemaakt?

Groeten Hans

Back