Bron van video storing (filmpje)

• Topicstarter Topicstarter 3dmark
  • Startdatum Startdatum
3

3dmark

Guest
Hoi,

Ik ben een fpv vliegtuig aan het bouwen op basis van FY31AP & Hornet OSD.

Ik heb een LC filter gemaakt met 1000uf 25V elco, dit heeft het beeld in ieder geval bruikbaar gemaakt met 1 accu, voorheen viel het beeld weg wanneer ik gas gaf.

Nu hou ik echter toch wat storing over (ook als de motor niet draait) het is niet altijd maar ik heb een filmpje gemaakt:

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn of waar ik moet zoeken?
Wat ik al heb geprobeerd:
Stroom naar BEC->RC RX->FY31AP er af gehaald
hierdoor zijn er eigenlijk weinig componenten meer waar het fout kan gaan lijkt me :-S

Mark.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met een `echte` LC-filter zou het mischien wel lukken, maar met èèn bufferelco?
èèn buffer-elco is natuurlijk gèèn LC-filter!
De C staat voor condensator en de L staat voor spoel.
Heb je in je filter ook spoelen opgenomen?

Mvg. Richard

Hi

Weet niet wat het is
Je zegt ook dat beeld weg viel als je gas gaf

Vergeet niet dat in inhuis maal heel kort kan testen
Je video zender wordt heel heet
Wordt i nu niet meer heet
Is i stuk

Ik zet vtx altijd op mijn dakraam
Dus half buiten. Heb i nog wat wind
Om niet over heat te raken

Rob

Mark,

Wat voor frequentie gebruik je? Je zou storing kunnen ondervinden van magnetrons, wifi apparatuur of mobiele telefoons.

Misschien moet je eens buiten de bebouwde kom testen.

Martin

Mark,

Wat voor frequentie gebruik je? Je zou storing kunnen ondervinden van magnetrons, wifi apparatuur of mobiele telefoons.

Misschien moet je eens buiten de bebouwde kom testen.

Martin

Wat denk jij ,inde buurt van de zendmast in hilversum.
Ik heb al problemen met een simpel 433mhz zend/ontvangertje onder de zendmast.
Moest echt iets anders toepassen, grotere antennes/of groter zendvermogen gaan echt niet op tegen die zendmast.
Elders in nederland heb je ook van deze problemen.
Loop je ook tegen deze ethervervuiling op, ik geef je weinig kans, zoek naar alternatieve zendbanden welke binnen de wet-geving toepasbaar zijn.

Mvg. Richard

Richard,

Er ontgaat me iets volgens mij. Ik woon zelf in de buurt van die zendmast, maar ik heb nergens last van. Weet niet waar Mark die testvideo gemaakt heeft, maar het is in ieder geval ergens binnen. Dus vandaar mijn suggestie dat het met voor de hand liggende externe storingsbronnen te maken kan hebben.

Martin

Is het wel storing???
Wordt het niet veroorzaakt door de belichting van de chip?

Probeer eens met de camera niet naar het raam (waar de zon door naar binnen schijnt) te kijken.
Volgens mij probeert de camera in te stellen op het felle licht van het raam en tegelijkertijd op de mindere lichthoeveelheid binnen.
Dus of alleen naar binnen kijken of alleen naar buiten kijken.

M.Vr.Gr. Eric.

Er kunnen veel zaken mis zijn die je alleen met trail en error kan proberen op te lossen. Probeer eerst alleen een camera en zender, later de motor erbij, dan het osd en daaarna de FY31AP. Wellicht is het één en ander niet compatible met elkaar maar zo kan je alvast een aardig beeld krijgen. Daarna eens kijken naar de plaasting van je componenten, bekabeling, filters etc.

Er kunnen veel zaken mis zijn die je alleen met trail en error kan proberen op te lossen. Probeer eerst alleen een camera en zender, later de motor erbij, dan het osd en daaarna de FY31AP. Wellicht is het één en ander niet compatible met elkaar maar zo kan je alvast een aardig beeld krijgen. Daarna eens kijken naar de plaasting van je componenten, bekabeling, filters etc.

Ik zal het eens zonder de OSD proberen dan, dat zou dan het enige extra component zijn wat ik er nog niet tussenuit heb gehaald..

ik zit niet in de buurt van hilversum in ieder geval dat zal het niet zijn :-)

Het verhaal van het scherpstellen van de chip is ook interessant ik zal inderdaad eens wat uit de bewoonde wereld trekken.

De koeling van de vtx heb ik opgelost door er heatsinks op te plaatsen voor en achter, redelijk overdreven groot dus ik kan wel een minuutje of 2 binnen testen (al is dat inderdaad misschien niet het beste idee)

Thanks

Back